واکنش عمومی اولیه در مقابل جان کرامر، مشهور به قاتل اره آهنبری در فیلم اره، به ظاهر میتواند همان واکنش همیشگی در برابرِ فیگورِ هیولا به مثابهی عامل موقتی اختلال باشد. اختلالی که نتیجهی فوری آن، به شکلی قابل انتظار منجر به شکلگیری سه جایگاه سنتی هیولا، قربانی و ناجی خواهد شد. این نظم جدیدی است که از دل بینظمی ناشی از حضور هیولا، بازتولید میشود. عمده فعالیت تماشاگران در این نظم جدید، کاهش حداکثری فاصله خود با موقعیت/ماهیت هیولا و غلبه بر وحشت ناشی از این کاهش فاصله است.
ادامه مطلب تحلیل اره (جیمز وان): قصابی بدن و ایدههایی برای رستگاری