اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تحریریه آکادمی هنر

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)


شنبه 21 آبان 1390 سومین سمپوزیوم تهران  با رویکرد متریال سنگ و با حضور پنج هنرمند مجسمه‌ساز خارجي و يك هنرمند مجسمه‌ساز مدعو ايراني در برج ميلاد برگزار مي‌شود.

ادامه مطلب برج میلاد میزبان سومین سمپوزیوم مجسمه تهران

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)


جمعه بیستم آبان‎ماه 1390 گالری سیحون میزبان کالیگرافی‎هایی از کیارش یعقوبی خواهد بود.

کالیگرافی 

به گزارش آکادمی هنر، واروژ فردیس در مقدمه‎ای بر نمایشگاه او می‎آورد: «نقاشي خط ابداع فرم‌.هاي خلاقانه هنري است كه با سنت نوشتاري هر جامعه تطبيق دارد كه در هنر اين هنرمند بسيار با تقوا عرضه شده بدين معني كه براي كارش كم نگذاشته است. كارهاي او حاصل تلاش فراوان براي رسيدن به اثري درخشان است و اعتقاد درونش هست كه هنرش را متعالي كرده است. ميل به پختگي و كامل شدن را به تصوير مي‌كشد كه در لحظات ناب خلسه‌هاي معنوي شكار شده است.»

بر اساس این گزارش این نمایشگاه تا دوم آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقه‎مندان می‎توانند همه روزه جز سه‎شنبه 24 و جمعه 27 آبان از ساعات 10 صبح الی 18 به محل گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه‎ی چهارم، شماره 11 مراجعه نمایند.

 

 

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

 

ادبیات به دلیل تنوع موضوع و کاربرد وسیع و پیچیده‎ی نشانه‌ها جست­­وجویی پیوسته در درون زبان است. این جست­­وجو که قادر به تغییر مسیر زبان و خلق مسیری جدید در درون آن است، نه تنها از طریق به‌کارگیری نشانه‌ها، بلکه به واسطه‎ی فرآیندی نمودن آن‎ها در نتیجه‎ی عملیات نشانه-معنایی (سمیوزیس)، که گفته‌پردازی مسئول تحقق آن است، صورت می‌پذیرد. دغدغه‎ی ادبیات فقط متقاعد کردن و ایجاد باور قطعی نسبت به نشانه‌ای که تولید یا باز‌آفرینی می‌کند، نیست؛ بلکه ادبیات در پی وارونه نمودن نشانه‌ها نیز است تا به این ترتیب نسبت به آن‎ها تردید ایجاد کند. گفتمان ادبی از واقعیت تا تردید در نوسان است. بی‌شک مطالعه‎ی چنین گفتمانی نیازمند نظریه و ابزاری مناسب است.

 

ادامه مطلب فراخوان دومین همایش ملی نقد ادبی ایران / نقد ادبی: نشانه‌شناسی ادبیات
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)


از روز جمعه 20 آبان ماه نمایشگاهی از آثار نقاشی علی گلستانه، فرشید شیوا و المیرا رضاخانی با نگاه‎های متفاوتی به طبیعت در گالری «ساربان» برپا می‎شود.

 پنجره باز

به گزارش آکادمی هنر، «پنجره باز» نگاه سه نسل است به چشم اندازهای فراسوی پنجره های زندگی شهری؛ علی گلستانه، فرشید شیوا و المیرا رضاخانی از زوایایی متفاوت آن سوی پنجره را در این نمایشگاه به تصویر می کشند.

  ادامه مطلب نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «پنجره باز»

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)


جمعه 13 آبان‎ماه گالری محسن میزبان چهارمین اجرای زنده‎ی امیرمعبد بود که در همان ابتدا با حاشیه‎ همراه شد. 

ادامه مطلب باز هم اجرای امیر معبد خبرساز شد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)


نقاشی «لیتز برگ کنار آترزه» گوستاو کلیمت که در اواخر سال 1914 کشیده شده در حراجی ساتبی به قیمت 40.4 میلیون دلار به فروش رفت.گوستاو کلیمت

به گزارش آکادمی هنر، این تابلو که چشم‌انداز زیبای دهکده‌ای را در کنار دریاچه‌ای در غرب اتریش نشان می‎دهد؛ توسط ویکتور زوکرکاندل -غول بازار آهن اتریش- خریده شد و در زمان مرگش در سال 1927 تابلو را به دخترش آمالی ردلیخ اهدا کرد. ردلیخ سال 1941 مجبور به ترک اجباری اتریش شد و دیگر کسی از او باخبر نشد. آثار هنری متعلق به او در دوران جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها از صاحبانش به زور گرفته شده بود. موزه هنرهای معاصر سالزبورگ تابلو را ماه ژوئیه امسال به ژرژ جوریسک صاحب اصلی آن بازگرداند.

ادامه مطلب «لیتز برگ کنار آترزه» اثر کلیمت رکورددار حراج ساتبی 2011 شد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

 

فیلم 127 ساعت 

"فیلم اکشنی که قهرمان در آن ساکن است." بویل 127ساعت 127hours))را این‎گونه توصیف کرده است. قهرمانی که برخلاف نمونه‎های یک فیلم کلاسیک، تیپیک نیست. او برای بقایش می‎جنگد و این بار در مقابلش نه عواملی انسانی بل طبیعت خشنی است که در طول فیلم به مرتبه یک آنتاگونیست دراماتیزه شده ارتقا می‎یابد. آرون رالستون (جیمز فرانکو) کوهنوردی است که در اثر سهل انگاری از بالای صخره‎ای در گراند کانیون سقوط می‎کند و تخته سنگی هم به روی دستش می‎افتد. 127ساعت حکایت تقلایی است که رالستون برای زنده ماندن می‎کند. بویل فیلمش را با اقتباسی از کتاب میان یک صخره و یک جای سخت ساخته که شرح همین جدال واقعی است نوشته آرون رالستون واقعی؛ البته با نیم نگاهی به سینمای خبری و مستند که در به تصویر کشیدن ادبیات کویری موفق‎تر است. ادبیاتی که در دشت‎های پهناور و بی‎آب و علف روایت می‌شود و مملو است از کوه‎های هول انگیز، شن‎های روان، خشکی و خساست طبیعت و سرانجام همان جدال بی پایان بین انسان و مرگ.

ادامه مطلب یک جدال ایدئولوژیک.../ نگاهی به فیلم 127 ساعت

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما