نویسنده: حمیدرضا بابابیگی (بر اساس طرحی از مونا زندی حقیقی)
تهیه کننده: علیرضا شجاع نوری
بازیگران: فاطمه معتمدآریا، رضا بابک، سعیدآقاخانی، مهدی حسینینیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی
انجمن تهیه کنندگان آمریکا موسوم به PGA بهترینهای یک سال اخیر در رشتههای مختلف سینمایی و تلویزیونی را ساعاتی پیش معرفی کرد.
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، شاید این مهمترین قدم برای آشنایی با اسامی نامزدهای اسکار 2019 باشد. این انجمن به طور معمول نامزدها و بهترینهایش شباهت زیادی به نامزدها و برنده اسکار دارد. سال گذشته از میان 10 فیلم نامزد اسکار تنها 2 فیلم در انجمن تهیه کنندگان کاندید نبود و برنده هر دو جایزه فیلم «شکل آب» بود. نکته جالب توجه در مورد نظرات مختلف در مورد «رُما»ست که آیا این فیلم در بخش بهترین فیلم یا بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان کاندید میشود. حال انجمن تهیه کنندگان آن را در بخش بهترین فیلم کاندید کرده است.
فیلمهای بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر دقایقی پیش از شبکه خبر معرفی شدند.
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، مراسم معرفی فیلمهای بخش سودای سیمرغ جشنواره به صورت زنده از شبکه خبر با حضور ابراهیم داروغهزاده دبیر جشنواره که از ساعت 11:15 شروع شده بود برگزار شد. آغازگر این مراسم جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران بود که از پوستر این رویداد رونمایی کرد. پوستر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر توسط حمیدرضا بیدقی طراحی شده است.
چکیده
تعزیه، آیین شبیهخوانی و «شکلی از نمایش» است. شناخت منشأ تعزیه مساله اساسی پژوهش حاضر را تشکیل میدهد. به بیان روشنتر این پژوهش در پی شناخت عواملی است که بیانگر چگونگی آغاز تاریخ تعزیه باشند. در همین راستا فرایند «مطالعه کیفی» مساله، متأثر از رهیافت «دیرینه شناختی» میشل فوکو از زمان حال آغاز شده پ و تا رسیدن به «نقطه صفر» یعنی زمانی که دیگر نشانی از تعزیه (چه تعزیههای معنامحور، چه تعزیه اصطلاحمحور) نیست ادامه پیدا کرده است. برای مطالعه سطح نخست پژوهش از «مشاهده»، «مصاحبه» و «مطالعه اسنادی» استفاده شده و برای مطالعه لایههای عمیقتر نیز صرفا از «مطالعه اسنادی» بهره گرفته شده است. در اجرای این پژوهش از «نمونهگیری هدفمند» استفاده شده و فرایند مطالعه در هر مرحله تا رسیدن به مرحله «اشباع نظری» یا «کفایت مفهومی» تداوم یافته است. نتیجه نهایی پژوهش موجد این نظر است که توانایی ذهن انسان در تولید «ایده» (فرابازنمایش) در تعامل با محیط زیست اجتماعی انسان ایرانی، بیانگر چگونگی آغاز تاریخ تعزیه است و در این میان مقولههایی همچون: باورها، سرمایههای نمادین، اصالت علاقه و جذابیت، روابط اجتماعی، جامعهپذیری و انگیزههای اقتصادی، بستر تداوم تعزیه را طی فرایند «در زمانی» استمرار آن تشکیل دادهاند. به نظر میرسد «انگیزه»های نشأت یافته از«نیاز»های فطری و اجتماعی زیرساخت مقولات مذکور هستند.
نتفلیکس در مورد هشتگ چالش قفس پرنده به مخاطبان خود هشدار داد و از آنها خواست به این کار خطرناک پایان دهند.
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، همین چند روز پیش بود که این فیلم با بازی ساندرا بولاک، جان مالکوویچ و سارا پولسن توانست رکورد 45 میلیون مخاطب تنها برای 7 روز را در نتفلیکس ثبت کند که میتوانید آن مطلب را از اینجا بخوانید و حال این محبوبیت به خیابانها کشیده شده است. طرفداران این فیلم با BirdBoxChallenge# یکددیگر را به تقلید از شخصیتهای قفس پرنده در بستن چشم و انجام کارهای رزومره به چالش فرا میخوانند.