اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فیلم پسر بچگی روایت گر 12 سال زندگی / لینک لتر نزد سبک خود رفته است

فیلم boyhood 


فیلم پسر بچگی Boyhood نام فیلمی است که ریچارد لینک لتر آن را کارگردانی کرده است. فیلمنامه این اثر را خود لینک لتر نوشته است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، داستان فیلم روایت گر 12 سال عمر یک پسربچه از سن 5 تا 18 از دوران دبستان تا رسیدن به سن بلوغ است .علاوه بر زندگی خانوادگی، تاثیر مدرسه و اجتماع روی این پسر بچه، او با رنج‌ها و تردیدهای دوران بلوغ نیز دست و پنجه نرم می‌کند. حاصل پسربچگی تصویری از گذر عمر بر انسان است.

 

 

نکته جذاب این فیلم این است که ساخت آن 13 سال به طول انجامیده و کارگردان این اثر توانسته جمع بازیگران و عوامل را کنار هم حفظ کند و این فیلم از نظر منتقدان یک شاهکار مدرن تاریخی نام گذاری شده است. لینک لتر با سه گانه خود یعنی پیش از طلوع، غروب و نیمه‌شب با ایفای نقش اتان هاوکی و جودی دلپی در طی 18 سال در این زمینه صاحب سبک به شمار می‌رود.


در پسربچگی اتان هاوکی، پاتریشیا ارکت، اِلار کولتران ایفای نقش می کنند.


این فیلم زمستان گذشته برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس رونمایی شد و در 18 جولای 2014 در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما