اختصاصی

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
یادداشتی بر فیلم «دختر» / خیلی دور و خیلی دورتر
  میرکریمی، در سینمایش از قصه گویی فرار می کند. او در یک حبه قند نیز با تکیه بر لحظه هایی درخشان، و نه قصه‌ای درخشان، فیلمی مشوش ارائه کرد و با توسل بر دوربین قدرتمند حمید خضوعی ابیانه، سعی در پوشاندن خلا داستان را در فیلم اش داشت.در دختر نیز در بر همان پاشنه می‌چرخد. ادامه مطلب: یادداشتی بر فیلم «دختر» / خیلی دور و خیلی دورتر اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
فجر 34 برندگان خود را شناخت / «ابد و یک روز» جوایز را درو کرد
  به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر ساعتی پیش جشن اختتامیه جشنواره فجر 34ام در سالن همایش های برج میلاد به پایان رسید. لیست برندگان امسال جشنواره را در آکادمی هنر بخوانید: ادامه مطلب: فجر 34 برندگان خود را شناخت / «ابد و یک روز» جوایز را درو کرد اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.75 (2 رای)
نگاهی به فیلم «دختر» رضا میرکریمی / آرامشی مثال زدنی
"دختر" میرکریمی قصه شکاف نسل‌ها است اما همچون سیل عظیم این نوع فیلم‌ها که اغلب تم اجتماعی دارند به این بحران نگاه نمی‌کند و نگاهش دوست‌داشتنی و متفاوت است. آرامشی پشت میزانسن‌های میرکریمی وجود دارد که تنها در اندیشه تصویر معضلات نیست بلکه در عین حال برای پیش‌گیری و تشخیص نیازها و حل بحران‌های این فاصله راه حل نشان می‌دهد. ادامه مطلب: نگاهی به فیلم «دختر» رضا میرکریمی / آرامشی مثال زدنی اضافه ک
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.75 (2 رای)
نامزدهای دریافت سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
 به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، هیات داوران سودای سیمرغ متشکل از ابوالحسن داوودی، محمد داودی، مجتبی راعی، سید جمال ساداتیان، منوچهر شاهسواری، مهدی فخیم زاده و نیکی کریمی نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین را در بخش های مختلف بدین شرح معرفی کردند: ادامه مطلب: نامزدهای دریافت سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
یادداشتی بر «مالاریا» ساختۀ پرویز شهبازی / روایت سرگردانی یا سرگردانی روایی؟
  تازه‌ترین اثر پرویز شهبازی، روایت‌گر سرگردانی دختر و پسری شهرستانی در تهران است، اما فیلم هم‌چون شخصیت‌ها، از پایه‌ریزی الگوی روایی متناسب خود عاجز و در گسترش آن سرگردان است. ادامه مطلب: یادداشتی بر «مالاریا» ساختۀ پرویز شهبازی / روایت سرگردانی یا سرگردانی روایی؟ اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 2.75 (2 رای)
نگاهی به فیلم‌های«کفش‌هایم کو»؟ و «برادرم خسرو» /  ایده هایم کو؟
  استفاده از شخصیت محوری پیرمردی آلزایمری و جوانی دوقطبی در فیلم، برای فیلم سازان، بستر حاصلخیزی را فراهم می‌کند تا با مطالعه ی دقیق پیرامون ویژگی های این دسته از افراد ، درامی گیرا و حساب شده را خلق کند. اما کارگردانان این دو ایده که از دو نسل کاملا متفاوت سینمای ایران هستند ، از این موقعیت مناسب استفاده نکردند و با خلق کاراکترهایی دست و پا بسته ، خود را در دایره ی محدود تکیه بر توانایی های با

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما