اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برگزاری نمایشگاه جیمز تارل در سالن هافتون بریتانیا در سال 2015


 

به گزارش آکادمی هنر به نقل از آرت دیلی، جیمز تارل، هنرمند آمریکایی، برای نمایش چیدمان نور خود به سالن هافتون در نورفولک فراخوانده شد. در این چیدمان، تمام نمای غربی این ساختمان باشکوه روشن خواهد شد.

این چیدمان نور بخشی از نمایشگاه تارل با عنوان “Lightscape” (فرار نور) است که از 7 ژوئن تا 24 اکتبر 2015 برگزار خواهد شد. این نمایشگاه هم‌چنین شامل آثار متنوعی از این هنرمند است که در تمام نقاط این سالن نصب خواهند شد. یکی از آثار او به نام “Skyspace” (فضای آسمان) (2004) در میان درختان و دیگر اثر او با عنوان “Space Division” (تقسیم فضا)(1992) در مخزن آبی متتعلق به قرن هجدهم قرار خواهند گرفت. آثار خلاقانه‌ی تارل که برپایه‌ی نور استوارند، او را به یکی از مهم‌ترین هنرمندان زنده‌ی معاصر تبدیل کرده است.


مالک سالن هافتون، دیوید مارکس، طی مصاحبه‌ای با آرت دیلی اظهار داشت:« 15 سال پس از اجرای چیدمان “Skyspace” در هافتون، به دنبال اجرای آن در نمایشگاهی بودم که تمام و کمال به این اثر اختصاص یابد. من واقعاً از این هنرمند به خاطر همکاری فعالش و به ویژه به خاطر خلق چنین نورپردازی زیبایی برای نمای ساختمان سپاسگزارم.


سالن هافتون در دوران اولین نخست‌وزیر بریتانیا یعنی سر رابرت والپول ساخته و در سال 1735 تکمیل شد. این بنا به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری Palladian در انگلستان به شمار می‌رود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما