اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ای ال دکتروف نویسنده رگتایم و بیلی باتگیت درگذشت

 

ای ال دکتروف نویسنده رمان های رگتایم و بی باتگیت در سن ۸۴ سالگی در بیمارستانی در شهر نیویورک درگذشته است.

 

ریچارد پسر ادگار لورنس دکتروف گفت که پدرش در اثر عوارض مربوط به سرطان ریه درگذشته است. او به خاطر آثاری مشهور است که تجارب آمریکا را با استفاده از شخصیت های داستانی در بستر حوادث تاریخی بازگو می کند.

 

دکتروف در طول ۵۰ سال کار نویسندگی ۱۰ رمان، یک اثر تئاتر، دو کتاب داستانی کوتاه و علاوه بر آن مقالات متعددی منتشر کرد. رگتایم و بیلی باتگیت را نجف دریابندری به فارسی برگردانده است.

 

او در سال ۱۹۸۴ به خاطر «ورلدز فر» برنده نشنال بوک اواردز و در سال های ۱۹۸۹ و ۲۰۰۵ به ترتیب برای کتاب های بیلی باتگیت و مارچ برنده جایزه نشنال بوک کریتیکس سیرکل شد. او اولین رمان خود به نام (به عصر سختی ها خوش آمدید) "Welcome to Hard Times" را در سال ۱۹۶۰ چاپ کرد.

 

چندین عدد از کتاب های او از جمله رگتایم و بیلی باتگیت فیلم شده اند. رگتایم همچنین در سال ۱۹۹۸ در برادوی نیویورک به شکل موزیکال روی صحنه تئاتر رفت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: Payam Omrani

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما