اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اعلام فهرست سالانه‌ی ۱۰۰ شخصیت قدرتمند دنیای هنر

 

ایوان و مانوئلا ورث، روسای مشترک گالری هاوزر و ورث (Hauser & Wirth)، در فهرست امسال مجله‌ی ArtReview در میان ۱۰۰ چهره‌ی قدرتمند دنیای هنر، در جایگاه نخست قرار گرفتند. رتبه‌بندی سالانه‌ی مهم‌ترین بازیگران هنر معاصر ۲۲ اکتبر روی دکه‌ی روزنامه‌فروشی‌ها قرار گرفت. ۱۴ سال است که این فهرست منتشر می‌شود و ورث‌ها دومین دلالانی هستند که در صدر قرار می‌گیرند.

 

در حالی که لری گاگوسیان (نفر اول ۲۰۰۴ و ۲۰۱۰، و ششم امسال) احتمالا همچنان بیشترین درآمد را از گالری‌داری کسب می‌کند، نفوذ روزافزون ورث‌ها به دلیل در پیش گرفتن شیوه‌ی جدیدی برای تغییر الگوی فروش و ارتقای جایگاه آثار هنری است.

 

در شرایطی که دلالان بزرگ هنر در فروش کارها با قیمت‌های بالا موفق‌تر ظاهر می‌شوند، و در حالی که مجموعه‌دارها نیز می‌خواهند دیگر چیزی بیش از خریداران ناشناس باشند، این زوج متوجه شده‌اند که فروختن کار هنری تمام ماجرا نیست و ثروتمندان می‌خواهند چیزی مثل یک سبک زندگی به آنها فروخته شود. از این رو در کنار شعبه‌های سنتی‌ترشان در زوریخ، لندن و نیویورک، سال گذشته سامرسِت شاهد افتتاح شعبه‌ی جدید آنها بود. این گالری جدید یک مرکز هنر چند‌منظوره است که در آن مجموعه‌داران می‌توانند علاوه بر خرید، زندگی ییلاقی را هم تجربه کنند. فهرست امسال که از سوی یک هیئت ۱۶‌نفره انتخاب شده، استمرار بین‌المللی‌سازی هنر معاصر را نشان می‌دهد. بر همین اساس کیوریتور کامرونی Koyo Kouoh، یکی از فعال‌ترین افراد در معرفی و گسترش هنر کشورهای آفریقایی، به جایگاه ۷۳ ارتقا یافته است، و کیوریتور لبنانی، Christine Tohme، با رتبه‌ی ۷۴ به فهرست بازگشته است.

 

همچنین هیون سوک لی، موسس گالری Kukje کره‌جنوبی با رتبه ۸۲ برای اولین بار در فهرست قرار گرفته است. Heman Chong، هنرمند ساکن سنگاپور، طراحی جلد این شماره را بر عهده داشته است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما