اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه پرتره‌های باب دیلن خواننده مشهور آمریکایی در گالری پرتره ملی لندن

 

 

 

پرتره های باب دیلن

نقاشی‌ها و طراحی‌های باب دیلن، خواننده‌ سرشناس آمریکایی در گالری ملی انگلیس نمایش داده می‌شوند.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، گالری پرتره‌ی ملی لندن مجموعه‌ای از 12 پرتره‌ی پاستل باب دیلن، هنرمند معروف آمریکایی را در معرض دید عموم قرار داده است. پرتره‌های این خواننده‌ی صاحب‌نام 72 ساله، چهره‌ی شخصیت‌های واقعی و داستانی را به تصویر کشیده‌اند.

 


نمایشگاه آثار این خواننده راک از ماه سپتامبر در این موزه‌ی انگلیسی برگزار می‌شود. باب دیلن از کودکی نقاشی و طراحی را دنبال کرده، اما طی سال‌های اخیر تنها یک‌بار کارهایش را در معرض دید عموم قرار داده است.

به گفته‌ی کارشناسان هنری، نقاشی‌های دیلن دربردارنده‌ی همان تصورات خلاق و خارق‌العاده‌ای است که در فعالیت‌های موسیقی او مشاهده می‌شود.

مدیر گالری پرتره‌ی ملی انگلیس درباره‌ی این نمایشگاه گفت: باب دیلن یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های فرهنگی زمان ماست. او همیشه چه با واژه‌ها یا موسیقی، و چه از طریق رنگ و پاستل، ‌دنیایی مصور را می‌آفریند.

باب دیلن در سال 2008 مجموعه‌ای از طراحی‌ها و نقاشی‌های بین 1989 تا 1992 خود را در گالری "هاکلوین" لندن نمایش داد. این هنرمند برجسته در ماه ژوئن امسال نامزد دریافت عنوان لژیون دونور فرانسه شد. باب دیلن همچنین عضو افتخاری آکادمی هنر و ادبیات آمریکاست.

وی در پدیدارشدن سبکی در موسیقی به نام راک بومی در اواسط دهه‌ی 60 بسیار تاثیرگذار بود و به شکسپیر هم‌ نسلان خود شهرت یافت. او به خاطر ترانه‌های نغز و پرمفهومش بارها نامزد دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات شده ‌است. دیلن در پنج دهه‌ی اخیر در موسیقی آمریکا به‌عنوان پدیده مطرح بوده‌ است.

دیلن از نگاه بسیاری تاثیرگذارترین چهره در تاریخ موسیقی آمریکا بوده ‌است. برخی از ترانه‌های او توسط بسیاری از خوانندگان مشهور دوباره‌خوانی شده‌ که از جمله آن‌ها می‌توان به از فراز برج دیدبانی که توسط جیمی هندریکس اجرا شد اشاره کرد.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما