اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هنر معاصر ایران در مینسک بلاروس

 

نمایشگاه هنر معاصر ایران در بلاروس

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، این نمایشگاه به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس برگذار شده؛ البته در طول سالیان گذشته در چندین نوبت نمایشگاه‌هایی از آثار هنرمندان ایرانی را در این کشور برگزار شد که همیشه هم با رویکرد و استقبال مناسب شهروندان بلاروسی همراه می‌شد. امسال نیز از روز 15 مردادماه نمایشگاهی را در گالری هنر میخائیل ساویتسکی در شهر مینسک برگذار شده که در آن شاخه‌های گوناگون هنرهای تجسمی، از خوشنویسی، نگارگری، سرامیک، منبت، قالی، تا سفال و گرافیک پیش چشم بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 


در نمایشگاه سال جاری بخش ویژه‌ای تنها به آثار نگارگری ایرانی اختصاص داشته که با نمایش آثار مختلف قدیم و جدید، سیر نگارگری را از حدود یکصدسال پیش تاکنون دنبال کرده است.

در این مدت آثار استاد فرشچیان و بهزاد بزرگی بسیار مورد توجه خبرگزاری‌های بلاروس قرار گرفته است.


از نکات مهم نمایشگاه امسال گنجاندن بخشی ویژه با نام "ایران از چشم دانشجویان بلاروسی" است که به آثار عکاسی دانشجویان و هنرجویانی اختصاص داشته که در مرکز فرهنگی ایران در بلاروس، دوره‌های آموزش زبان فارسی را گذرانیده‌اند. عکس‌هایی که بعدها این دانشجویان در سفر به ایران از شهرهای مختلف و مناظر طبیعی و اجتماعی گرفته‌اند، پایه شکل‌گیری این نمایشگاه شده که به‌جای خود بخش مهم و جذابی از نمایشگاه هنر امروز ایران را در مینسک تشکیل داده است.


این نمایشگاه تا 30 مرداد ماه سال جاری میزبان علاقه مندان است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما