اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشی از عکس‌های تاریخ روسیه در لندن و اینستالیشن شیوتو در واشنگتن دی سی

شیهارو شیوتو


نمایشی از عکس‌های تاریخ روسیه که در فاصله سال‌های ۱۸۶۰ تا ۱۹۷۰ خلق شده‌اند که طی آن یک قرن تحولات بی‌سابقه تاریخی در این کشور مرور می‌شود در گالری پریمرز شوکیس لندن برگزار شده است.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، مجموعه حاضر به ویژه نحوه به کارگرفتن عکاسی را به مثابه یک ابزار پیام رسان از جمله برای دستگاه ایدئولوژیک استالینیستی یا عکاسی زیرزمینی مورد توجه قرار می‌دهد.


عنصر رنگ در این نمایشگاه اهمیت زیادی دارد و به عنوان نشانه گذاری مقاطع مختلف تاریخ این کشور عمل می‌کند. این نمایشگاه نشان می‌دهد که توسعه فن آوری در عکاسی چگونه با تحولات اجتماعی همگام شده است. شیهارو شیوتو هنرمند ژاپنی است که تازه‌ترین پرفورمنس-اینستالیشن‌اش را در گالری اسمیتسونیان واشنگتن دی سی به نمایش درآورده است. شیوتو در این اجرا از نزدیک به ۴ مایل نخ قرمز رنگ و ۴۰۰ جفت کفش استفاده کرده که در کنار دست نوشته‌های هنرمند، به روایتی دراماتیک از خاطرات شخصی او منتهی می‌شود. شیوتو نماینده کشور ژاپن در دوسالانه ونیز ۲۰۱۵ است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما