اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اهدای پرتره‌های کرستین برنهارد به موزه ملی استکهلم و تمبر شدن نقاشی توماس مورن

 

 

 

آثار کارل یوهان برنهارد

کارل یوهان برنهارد، برادرزاده کرستین برنهارد، عکاس نامدار سوئدی مجموعه‌ای از پرتره‌های این هنرمند را به موزه ملی استکهلم اهدا کرد.

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، کرستین برنهارد در سال ۱۹۳۹ جایزه بزرگ سوئد را به خاطر پرتره‌ای که از برادرش کارل گوستاو برنهارد گرفته بود به دست آورد. در میان پرتره‌هایی که او عکاسی کرده نام شخصیت‌های مشهور سوئد هم‌چون لارس هانسون بازیگر مطرح این کشور نیز دیده می‌شود.


بیشتر پرتره‌هایی که از برنهارد به عنوان یکی از برجسته‌ترین عکاسان قرن ۲۰ سوئد اکنون در اختیار این موزه قرار داده شده، در فاصله سال‌های ۱۹۳۰تا ۱۹۴۰، یعنی زمانی که او در تلاش بود توازنی بین پرتره سازی و عکاسی به مثابه سندی تاریخی برقرار کند، خلق شده‌اند.

نقاشی گراند کانیون اثر توماس مورن از سوی موزه هنر نلسون اتکینز در کانزاس سیتی و با مشارکت سازمان خدمات پستی ایالات متحده آمریکا به صورت تمبر منتشر شد.

این نقاشی در تیراژ ۲۵ میلیون نسخه در سطح ایالات متحده آمریکا از ۲۱ اوت در سراسر ایالت‌های این کشور توزیع خواهد شد.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما