ورسیون دوم و گمشده از تابلوی بریدن سر هلفرنس توسط جودی (۱۵۹۸) اثر کاراوادجو ممکن است در گنجینه ی خصوصی یک دلال آثار هنری فرانسوی باشد.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از سرویس آرت دیلی، کاراوادجو در زمان حیاتش دو نسخه از این تابلو-که روایتی کم نظیر از یکی از داستان های عهد جدید است-کشیده بود. در این تابلو بریده شدن سر هلفرنس توسط جودی به تصویر کشیده شده است. کاراوادجو نسخه ی اولیه ی این تابلو را در رم کشید. این اثر هم اکنون در موزه ی هنرهای باستانی همین شهر است. اما نسخه ی دوم که نقاش آن را در ناپل به تصویر کشیده است به قولی از اوایل قرن هفدهم میلادی مفقود شده است.
در هر صورت اوایل امسال نشریه ی فیگارو در فرانسه از قول یک مقام آگاه در وزارت فرهنگ این کشور اعلام کرد که نسخه ی دوم شاهکار انجیلی کاراوادجو به طرور حتم در کشور فرانسه است. هر چند تاکنون مقامات وزارت فرهنگ فرانسه نسبت به صحت این خبر واکنشی نشان نداده اند. در همین زمینه فیگارو همچنین فاش کرده بود که یک موزه ی مشهور در کشور آمریکا مدت ها است برای تصاحب این نسخه از اثر کاراوادجو با وزارت فرهنگ فرانسه وارد معامله ای کلان شده است.
فرانس پوربوس؛ نقاش فلاندری در کتاب خاطراتش اظهار کرده است که به صورتی کاملا نامترقبه این اثر مشهور را در سال 1607 در محل کار نقاش فرانسوی لوئیس فینسون دیده است. اظهارنظری که تا به حال و قبل از افشاگری روزنامه ی مشهور فیگارو در تاریخ چندان جدی گرفته نشده بود. در هر صورت اگر سخن پوربوس ملاک باشد باید انگار کرد که اثر مشهور کاراوادجو در تملک نواده ای از فرزندان نقاش کمتر شناخته شده ی فرانسوی است. مگر اینکه اینکه این نقاش یا وارثان آن بعدها تصمیم گرفته باشند که این اثر هنری فخیم را بفرشوند یا به شخصی دیگر واگذار کنند. حال این سوال مطرح است که این اثر معروف چگونه به دست این نقاش میانسال افتاده است؟ سوالی که احتمالاً به این زودی ها پاسخی نخواهد داشت.