اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایش نقاشی های آبرنگ جورجیو اوکیف در موزه اوکیف

 

 

منتخبی از نقاشی های آبرنگ جورجیو اوکیف که تاکنون به نمایش گذاشته نشده است در موزه جورجیو اوکیف به نمایش عموم گذاشته شده است. این نقاشی ها محصول دوره ای هستند که اوکیف در ایالت تگزاس آمریکا اقامت داشت. یعنی مابین سال های 1916-1918. 

 


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت آرت دیلی، این نقاشی ها دقیقاً محصول دوره ای هستند که اوکیف به عنوان استاد مدعو در دانشگاه هنر تگزاس به تدریس مشغول بوده است. دوره ای که به نظر خیلی ها رادیکال ترین دوره ی هنری اوکیف از نظر چگونگی پرداختن به فرم اثر هنری است. 

در این دوره اوکیف بالغ بر 51 اثر نقاشی آبرنگ خلق کرد که بیشتر در سبک انتزاعی بودند. اوکیف البته در همین دوره و با استفاده از همین شیوه آثاری فیگوراتیو نیز خلق کرده است که بیشتر با عنوان مطالعاتی در باب بدن شناخته می شوند. گفتنی است که برخی از این آثار در همان سال ها در گالری اصلی شهر نیویورک به نمایش گذاشته شدند ولی پس از آن هرگز دیگر به نمایش عموم درنیامد. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما