اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

شانس «بیگ‌شورت» برای اسکار بهترین فیلم بالا رفت

 

فیلم سینمایی «بیگ شورت» که برای اسکار بهترین فیلم نامزد شده٬ در جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا به عنوان بهترین فیلم شناخته شده است.

 

این فیلم که نگاهی طنزآمیز به بحران اقتصادی در آمریکا دارد٬ تا پیش از این بخت‌ اصلی اسکار به شمار نمی‌رفت٬ اما جایزه انجمن تهیه‌کنندگان٬ این فیلم را در صدر فهرست بنگاه‌های شرط‌بندی برای گرفتن اسکار بهترین فیلم قرار داد. جایزه تهیه‌کنندگان به این دلیل تعیین‌کننده است که در هشت سال گذشته بهترین فیلم منتخب این انجمن٬ برنده اسکار هم بوده است.

 

کارشناسان تا پیش از این با توجه به جوایز دیگر سینمایی امسال، فیلم‌های «از گور برگشته»٬ «مریخی» یا «اسپات‌لایت» را بخت‌های اصلی اسکار بهترین فیلم‌ می‌دانستند. از فیلم «بیگ شورت» در مراسم جوایز سینمایی دیگر مانند گلدن گلوب و جایزه منتخب منتقدان استقبالی نشده بود.

 

بنگاه شرط‌ بندی ویلیام هیل که احتمال این فیلم را برای بردن مهمترین جایزه اسکار امسال ۱ به ۱۰ برآورد کرده بود٬ پس از جایزه انجمن تهیه‌کنندگان این عدد را به ۴ از ۵ تغییر داد. کریستین بیل٬ استیو کارل و رایان گاسلینگ در تازه‌ترین ساخته ادام مک‌کی٬ نقش دلالانی را بازی می‌کنند که سر سقوط بازار مسکن در آمریکا شرط‌بندی می‌کنند. «بیگ شورت» علاوه بر نامزدی در بخش بهترین فیلم در چهار رشته دیگر از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز نامزد شده است.

 

انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا همچنین فیلم‌ «امی»٬ درباره زندگی امی واینهاوس٬ خواننده فقید بریتانیایی را به عنوان بهترین مستند سال معرفی کرد و «پشت و رو» هم جایزه بهترین انیمشین بلند را گرفت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما