اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

زوسیا ممت ایفاگر نقش پتی اسمیت در فیلم بایوپیکِ «مپلتروپ»

 

زوسیا ممت دختر نمایشنامه نویس مشهور آمریکایی؛ دیوید ممت برای بازی در نقش پتی اسمیت؛ شاعر و خواننده مشهور منتسب به نسل بیت آمریکا انتخاب شده است. 

  
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت آرت نت؛ «مپلتروپ» عنوان فیلمی بایوپیک است که به زندگانی عکس جنجالی آمریکایی «رابرت مپلتروپ» می پردازد. پتی اسمیت در زندگانی واقعی دوستی بسیار نزدیکی با رابرت مپلتروپ داشته است. قرار است که تا فیلم «مپلتروپ» بیشتر بر روی این جنبه از زندگانی این عکاس مشهور فوکوس کند. 

 

بنا به گزارش ها مت اسمیت؛ بازیگر بریتانیایی نیز برای نقش رابرت مپلتروپ انتخاب شده است. مت اسمیت عمده شهرتش را برای ایفای نقش در سریال دکتر هو که محصول شبکه بی بی سی است به دست آورده است. 

 

اوندی تیمونور تهیه کننده، نویسنده و کارگردان این محصول مستقل سینمای آمریکا است. این فیلم قرار است که تابستان امسال جلوی دوربین برود. البته پروژه «مپلتروپ» اولین فیلمی نیست که مشخصاً در مورد زندگانی رابرت مپلتروپ ساخته می شود. مستند «رابرت مپلتروپ: به  تصاویر نگاه کن» دیگر اثر سینمایی بود که امسال در مورد زندگانی شخصی این عکاس ساخته و در جشنواره ساندنس امسال اکران شد. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما