اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اثری چندرسانه‌ای در سوگ کتاب‌سوزی‌ها در فرهنگسرای نیاوران

 

 

 

علی اتحاد

علی اتحاد که در طول سال‌های اخیر اغلب در زمینه‌ی هنر اجرا، ویدیو و چیدمان فعالیت کرده این روزها مشغول طی کردن مراحل نهایی ارائه کار تازه‌اش است.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از روابط عمومی گروه نمایش آکادمی هنر، اثر تازه‌ی اتحاد با نام «مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» ترکیبی از ویدیو-چیدمان، هنر اجرا، موسیقی و تک گویی‌های مشارکتی است. این اثر که به تهیه کنندگی مجید رحیمی جعفری تولید می‌شود در دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران ارائه خواهد شد. اتحاد ساخت ویدیو آرت های حاضر در این پروژه را از سال گذشته آغاز کرده و بخش‌هایی از ویدیوها در شهرهای مختلف امارات، آلمان، هند، سوئد و ایران فیلمبرداری شده است.

 

بخش دیگری از ویدیوها نیز در تهران و به صورت استودیویی تصویربرداری شده است. در بخش ویدیویی و زنده‌ی این پروژه نیز بازیگران حوزه‌ی تئاتر و سینمای ایران حضور دارند. اتحاد در شرح این اثر که در ادامه‌ی دوره‌ی کاری او یعنی «مجموعه‌ی رازورزی» و نیز دومین بخش از سه گانه‌ی «گنج سوخته» است چنین می‌گوید: «واژه‌ی مرثیه در معنای گفتار یا شعری است که در سوگ فردی از جهان رفته خوانده یا نوشته می‌شود. این‌طور است که انتخاب واژه‌ی مرثیه برای پدیداری چون کتاب‌سوزی ممکن است عجیب به نظر برسد. این نا به جایی بخشی از ایده ی محوری اثر است. این که اثر نقش به سوگ نشسته و کتاب‌سوز را با هم ترکیب می‌کند و از آن نقشی واحد می سازد. نقشی که هویت اش دوپاره است»


این پروژه چندرسانه‌ای به اجرای طرح گروه نمایش آکادمی هنر در مرحله تولید قرار دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به تارنمای این اجرا  www.academyhonar.ir رجوع نمایند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما