اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تور هنریِ اروپایی-آسیایی هنرمندان تجسمی

ماه گذشته نمایشگاهی از آثار چند هنرمند ایرانی در شهر براتیسلاوای کشور اسلواکی برگزار شد.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، این نمایشگاه که با استقبال بازدیدکنندگان روبه رو شد. در ماه‌های آینده به کشورهای مختلف سفر خواهد کرد. برگزار کننده این نمایشگاه موسسه فرهنگی هنری مهر تابان است که مدیریت آن را محمود هاشمی بر عهده دارد.


کارهای خسرو رجب دوست (سفالگری)، کیومرث هارپا (آثار حجمی)، وحید چمانی(نقاشی)، فرشته ستایش(نقاشی مدرن)، سارا اشرفی(نقاشی) و کارهای خط و نقاشی به براتیسلاوا ارسال شد و در مجموع حدود 20 تابلو و 20 اثر حجمی در نمایشگاه حضور دارد.


این نمایشگاه که از 10تیرماه به مدت ده روز برگزار شد به دلیل استقبال تماشاگران دو هفته دیگر هم تمدید شد. این آثار در در دفتر دکتر موزا، رئیس دانشگاه هنر براتیسلاوا نگهداری می‌شود تا اول مهرماه در میلان به نمایش درآیند.

این تور از اروپا آغاز شده و در خاتمه به آسیا برمی‌گردد تا در کشورهایی مانند ترکیه، قطر، کویت و دوبی نمایشگاه داشته باشند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما