اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

8 رویداد مهم هنری در نیویورک

 

 

 

سین کلی

چهارشنبه 22 اکتبر

-         افتتاح «فیلمنامه/ هنر» Movie Scripts/ Art جان بالدساری در گالری ماریان گودمن: آثار جدید جان بالدساری، جزییات خود را از تصاویر معروف در تاریخ هنر گرفته و آن را با قسمتی از متن یک فیلمنامه ترکیب کرده است. او در این رابطه می‌گوید: «جزییات آثار هنرمندان پیشین در یک فیلمنامه به تصویر کشیده می‌شود. من به نوعی ترکیب از هنر متعالی با سرگرمی‌های هالیوود دسته یافته‌ام.»

 

پنجشنبه 23 اکتبر

-         افتتاح نمایشگاه اورسولا ون ریدینگسوارد در گالری للنگ: این هنرمند مجسمه‌های سدری رنگ خود را که ترکیبی از کاغذ و برنز است، در این گالری به نمایش می‌گذارد.

-         افتتاح نمایشگاه مارینا آبرامویچ در گالری سین کلی: نمایشگاه جدید این هنرمند با نام «خلأ» Generator است. در این نمایشگاه از بازدیدکنندگان خواسته می‌شود تا تمام وسایل خود از قبیل تلفن همراه، لپ تاپ، کیف، ساعت و ... را تحویل دهند و با چشمان بسته وارد سالن شوند. سعی شده تا تمام صداها قطع شود و فضایی «پر از خلأ» ایجاد شود.

-         افتتاح «استادیوی خیالی» Studio Imaginaire توماس شیبیتس: نقاشی‌ها و مجسمه‌های جدید این هنرمند در این گالری به نمایش گذاشته می‌شود.

-         گفت‌وگو: «گفت‌وگو و سخنرانی در باب انتزاع معاصر» Dialogue and Discourse: Contemporary Abstraction در موزه جوییش (یهود): یوهان گرین بوم، فیلیپ تافه و استنلی وایتنی در مورد این موضوع مهم با باب نیکاس گفت‌وگو می‌کنند.

-         گفت‌وگوی مایکا روتنبرگ در سالن کنفرانس انیشتین

 

شنبه 25 اکتبر

-         افتتاح «معصومیت کسالت بار» Disturbing Innocence اریک فیشل در بنیاد هنری فلاگ: فیشل آثار بیش از 50 هنرمند مانند ویل کاتن، جورج کاندو، هنری دارگر، کارول دونهام، رابرت گابر، مایک کلی و ...، که در آن‌ها اشیایی از قبیل عروسک، اسباب بازی و روبات به کار رفته است را گردآوری کرده و به نمایش گذاشته است.

 

یکشنبه 26 اکتبر

-         پرفورمنس "Traumathon" بتانی یی‌دس در مرکز ناک دون

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما