اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پاسخ مک‌کارتی به جنجال‌های اخیرنصب مجسمه‌اش در پاریس

مجسمه‌ی آهکی سبز رنگِ هشتاد فوتیِ مک‌کارتی-که سازنده‌اش در مصاحبه‌هایش آن را چونان یک درخت توصیف می‌کند، اما منتقدین آن را یک ابژه‌ی جنسی قلمداد می‌کنند- به محض اینکه در هفته‌ی گذشته در واندوم پاریس نصب شد، جنجال‌های بسیاری را در ژورنال‌های هنری فرانسوی به دنبال داشت. هر چند مک‌کارتی نیز در این میان ساکت ننشسته است.


یک پیش نمایش مطبوعاتی از کارِ آتیِ مک‌کارتی(کارخانه‌ی شکلات) در ماه آگوست در پاریس‌میت، نشان‌می‌دهد که مک‌کارتی قصد دارد تا با زبان خودش پاسخ خشونت‌های چند وقت اخیر را بدهد. خشونت‌هایی که بدترین‌اش مربوط است به حادثه‌ای که طی آن یک مرد خشمگین پاریسی به مک‌کارتی حمله کرد و او را آمریکایی کثیف خواند. همچنین هنرمندی که آثارش موجب انحطاط و فساد است.
گیوم روبیک سخنگوی پاریس‌مینت اعلام کرده است که محتوای کار جدید مک‌کارتی قرار دادن یک تخت‌خواب در یک فضای بازسازی شده به همراه پخش ویدئویی از دست هنرمند است. در حالی‌که دیوانه‌وار دارد می‌نویسد. در کنار ویدئو، صدای هنرمند نیز در پس زمینه شنیده می‌شود که دارد همان ناسزاهایی را تکرار می‌کند که در پاریس از منتقدان‌اش شنیده است.
جنجال دیگر در حاشیه‌ی نصب آخرین کار مک‌کارتی، مربوط است به رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های کاتولیک این کشور. هر چند در این میان اعلام موافقت فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه با ادامه‌ی نمایش این مجسمه‌ی مک‌کارتی در واندوم-که نمایش عمومی آن را نمادی از آزادی هنری در کشورش خواند- بحث‌های ژورنالیستی را فرونشاند.
روبیک همچنین اضافه کرده است که آقای مک‌کارتی به دلیل واکنش‌های خشونت‌آمیز به مجسمه‌ی درخت‌اش به شدت ناراحت و غافلگیر شده است اما برای اثر نمایشی جدید خود اشتیاق زیادی دارد. اثری که تقاطعی بین کابوس و رویا خواهد بود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما