اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

Artprize نخستین جوایز دالاس را در سال 2016 اعلام کرد


با بیش از 400.000 بازدیدکننده در سال جاری و ارزشی بالغ بر 560.000 دلار، Artprize بزرگ‌ترین جایزه‌ی هنری حال حاضر آمریکا به شمار می‌رود. این رقابت هم‌چنان در حال گسترش است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، امروز Artprize پس از انعقاد قرارداد سه ساله‌ای با مؤسسه‌ای غیرانتفاعی ، نخستین جوایز خود را در دالاس اعلام کرد. ارزش این جایزه حدود 500.000 دلار است که 200.000 دلار آن به هیأت داوران و 200.000 آن به مردم اختصاص خواهد داشت.


رقابت‌های دالاس مستقل از همتای خود یعنی گراند رپیدز برگزار می‌شود. تاجری به نام ریک دووس در سال 2009 این جایزه را بنیان نهاد که امروزه یکی از بزرگ‌ترین موقعیت‌های رقابت هنرمندان به شمار می‌رود. امسال بیش از 1500 هنرمند در این رقابت شرکت کردند که در بین آنان آنیلا کوآیوم آقا جایزه‌ی مبنی بر رأی مردمی را کسب کرد و جایزه‌ی هیئت داوران را برای چیدمان خود با نام «تقاطع‌ها» “intersections” به دست آورد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما