اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

حمیدرضا شعیری نشان شوالیه فرانسوی ها را در تهران گرفت / تبریک اکادمی هنر به این استاد ارزشمند

 

نشان شوالیه پالم اکادمیک فرانسه در حوزه زبان و ادبیات به حمیدرضا شعیری اهدا شد.

 

به گزارش بخش پژوهشی اکادمی هنر، دکتر حمیدرضا شعیری دانشیار دانشگاه تربیت مدرس این نشان را از سفیر فرانسه روز گذشته در تهران به پاس 18 سال خدمات علمی، فرهنگی و هنری دریافت کرد.

 

حمید رضا شعیری دارای مدرک دکتری معناشناسی از کشور فرانسه است. او تحصیلات عالی خود را در سال ۱۳۷۵ به پایان رساند و از ابتدای دی ماه همان سال تا کنون به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس به تدریس و پژوهش اشتغال دارد. او یکی از نظریه‌پردازان حوزه نشانه- معناشناسی است که تا کنون به طرح نظریه‌های جدید گفته‌پردازی دیداری، روایت تنشی، اتیک در آموزش زبان، نشانه-معناشناسی گفتمانی و بیناژانریت دررابطه با نشانه- معناشناسی فرهنگ پرداخته است.

نقد گفتمان ادبی و تحلیل آثار هنری مانند نقاشی، خوشنویسی، سینما، تاتر، کاریکاتور، عکس و مجسمه، از جمله فعالیت‌های حمیدرضا شعیری هستند.

کارگردانی نمایش به زبان اصلی یکی دیگر از فعالیت‌های حمیدرضا شعیری است. او تا کنون موفق به کارگردانی و اجرای ۷ نمایش به زبان اصلی با همکاری دانشجویان زبان فرانسه در سالنهای نمایش شهر تهران شده است. نمایش پزشک اجباری از جمله نمایش‌هایی است که آن را در کشور فرانسه و در ورسای نیز به اجرا گذاشته‌اند. عضو انجمن جهانی نشانه‌شناسي و انجن بين‌المللي نشانه-معناشناسی فرانسه دوره‌ها و سمینارهای متعدد بین‌المللی را طراحی و اجرا نمود که از مهم‌ترین آنها سمینارهای نشانه-معناشناسی اصفهان است که با حضور اساتیدخارجي و داخلی و همچنین همکاری دانشگاه‌های سوربن، لیموژ فرانسه، اصفهان و تربیت مدرس طی سه سال متوالی بر‌گزار شد.

 


 

اعضای تحریریه اکادمی هنر این موفقیت را به جناب دکتر حمیدرضا شعیری تبریک می گویند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما