اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

یخ زدن آبشار نیاگارا و مجسمه های عظیم یخی

 

 

آیا این رابرت فراست نبود که از تئوری پایان یخی دنیا سخن می‌گفت؟ ممکن است کاملاً یک آرماگدون نباشد اما حداقل تا چند هفته‌ی آینده، سواحل شرقی شمال ویرجینیا قلمرو حکم‌رانی یخ‌ها خواهد بود. یخ‌ها سراسر نیاگارا را فرا گرفته و در این آبشار همیشه خروشان مجسمه‌های زیبایی برجای گذاشته‌اند. از این رو، گردشگران با مناظر ناآشنایی مواجه خواهند شد. مناظری که نه به اثر فردریک ادوین چارچ (1857) هیچ شباهتی دارند، (این اثر اخیراً و پس از انحلال گالری Corcoran به همراه هزاران اثر دیگر به گالری ملی واشنگتن دی سی پیوست) و نه به کارت پستال‌های زئو لئوناردو که در سال 2008 در بنیاد هنری Dia به نمایش گذاشته شدند.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، چند هفته پیش و به دنبال آتش سوزی انبار ویلیام برگ، آبی که آتش‌نشان‌ها روی آتش می‌ریختند یخ زده و ماشین‌های پارک شده را به مجسمه‌هایی سورئال تبدیل کرد. اما منظره‌ی یخی آبشار نیاگارا چنان قابل توجه بود که توانست از این تصاویر نیز پیشی بگیرد. تصاویری که به نوبه‌ی خود یادآور عکس‌هایی است که در سال 1912 پس از وقوع آتش‌سوزی در منهتن و در چند مایلی ویلیام برگ گرفته شد. در آن زمان نیز بار دیگر زمستان از تلاش آتش‌نشان‌ها مناظر مشابهی ساخته بود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما