اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تظاهرات هنرمندان برلین در اعتراض به تعطیلی گسترده‌ی استودیوهای هنری شهر

 

 هنرمندان برلین

 

چهارشنبه‌ی گذشته جمعی از هنرمندان برلین با تجمع در میدان Oranienplatz نسبت به اقدام دولت در تخریب ساختمان چند استودیوی هنری به منظور ساخت آپارتمان‌های لوکس اعتنراض کردند.

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، این معترضین که اغلب از کارمندان اخراجی این استودیوها بودند با بستن بخش‌هایی از میدان شروع به ساختن دیواری سیاه رنگ به وسیله‌ی جعبه‌هایی مکعب شکل کردند که بر روی آن‌ها شعارهایی بر ضد اقدام دولت دیده می‌شد.


یوهان کوپر مدیراجرایی یکی از استودیوهای مورد نظر در مورد این اقدام هنرمندان به آرت نت گفت: «این می‌تواند شیوه‌ی جدیدی برای اعتراض کردن قلمداد شود. ما می‌خواهیم با ابزار خودمان اعتراض کنیم. اگرآن‌ها به ما استودیو نمی‌دهند که تا مجسمه‌های مان را در آن‌جا بسازیم، ما آن‌ها را در خیابان‌ها بنا می‌کنیم» از سویی دیگر فلوریان اشمیت، کمیسر انجمن هنرمندان برلین؛ BKK، نیز در مورد این اقدام هنرمندان و دلایل آرت نت گفت:« ما به دنبال راهکارهایی برای پایان دادن به این موضوع هستیم. به نظرم اکنون یافتن فضاهایی جدید برای تاسیس استودیوهای تازه می‌تواند راهگشا باشد. در این مورد گالری‌داران برلین می‌توانند حامیان خوبی برای کار این هنرمندان باشند.»


آن‌طوری که به نظر می‌رسد سال 2014 سال بسیار بدی برای هنرمندان شهر برلین بوده است. در این سال چهار استودیوی عمده‌ی شهر برلین تعطیل شد و بالغ بر 150 نفر از هنرمندان شاغل در آن اخراج شدند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما