اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه نقاشی خط مرتضی شمیسا در گالری شماره‌ی دو فرهنگسرای نیاوران

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر نمایشگاه نقاشی خط مرتضی شمیسا جمعه‌ی هفته‌ی جاری به تاریخ 5 خرداد سال 94 در گالری شماره‌ی دو فرهنگسرای نیاورالن افتتاح خواهد شد. 

 

این نمایشگاه از سه مجموعه‌ی مجزا تشکیل شده است که به ترتیب عبارت اند از: ترکیب‌بندی‌ها، ذهن ناخودآگاه و رویای درگذشتگان. شمیسا در توضیح مجموعه‌ی رویای درگذشتگان نوشته است: «گمان نمی‌کنم که آدمیان را-خصوصاً آنانی را که خاطراتی مشترک داریم-الزاماً با تصاویرشان به یاد آوریم. شاید در بسیاری از موارد کلمات حلقه‌ی اتصالمان با گذشته‌ها است. کلماتی که از آدمیان بر جای می‌ماند، مظهر حیاتی فرامادی است که سعی شریف آدمیان در ماندن و امتداد حضور را به نیکی متبلور می‌نماید. موجی از کلمات که چون روح القدسی آدمیان را را دربرمی‌گیرد و از مرز زمان و مکان می‌گذرد و به یادگار می‌ماند.»

مرتضی شمیسا متولد سال 1357 و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی تهران است. او تاکنون چندین نمایشگاه انفرادی نقاشی خط در داخل و خارج از ایران برگزار کرده است و در 5 نمایشگاه گروهی نیز حاضر بوده است. او همچنین بارها در مسابقات داخلی و خارجی طراحی پوستر موفق به کسب مقام شده است. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما