اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

چیدمان جدید آی وی‌وی؛ سنگین‌ترین اثر هنری به نمایش درآمده در آکادمی سلطنتی هنر بریتانیا تا کنون

 

چیدمان جدیدی از آی وی‌وی، هنرمند معترض چینی با وزنی حدود ۹۰ تن، عنوان سنگین‌ترین اثر هنری را که تاکنون در آکادمی سلطنتی هنر بریتانیا به نمایش درآمده به خود اختصاص داد.

 

 

این چیدمان با میل‌گردهای برجا مانده از ساختمان‌های مخروبه زلزله سیچوان در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است. چیدمان «راست» (Straight) بخشی از نماشگاه مرور آثار آی وی‌وی است که در سپتامبر امسال در لندن آغاز به کار می‎کند. این نمایشگاه به دلیل آنکه آی ‌وی‌وی اجازه خروج از چین را ندارد، بدون حضور او برگزار می‌شود. میل‌گردهای به کار گرفته شده در این چیدمان از بیش از ۲۰۰ تن میل‌گردی که در پی زلزله سیچوان کج و کوله شده بودند، تهیه شده است. تمام میل‌گردها در استودیوی آی وی‌وی با دست به آن شکلی که پیش از زلزله بودند، درآمدند.

 

آی وی‌وی که از سرسخت ترین منتقدان دولت چین در بحث حقوق بشر محسوب می شود، چهار سال پیش بازداشت و به مدت دو ماه در زندانی شد. او پس از آزادی به اتهام فرار از پرداخت مالیات ممنوع الخروج شد، منتقدان دولت چین می‌گویند که این اتهام که با انگیزه‌های سیاسی به او وارد شده، برای محدود کردن این هنرمند ۵۷ ساله است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما