اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

منظره‌های عظیم آندیاس گورسکی در موزه‌ی پریش

 

موزه هنر پریش در نیویورک مجموعه ای از عکسهای آندریاس گورسکی هنرمند مطرح آلمانی را  تحت عنوان «آندریاس گورسکی؛ منظره‌ها» به نمایش گذاشته است.

 

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، این مجموعه شامل بیست عکس کوچک و بزرگ مربوط به دهه هشتاد تا امروز است که بیشتر آنها تا به حال در آمریکا به نمایش در نیامده اند. نمایشگاه «آندریاس گورسکی؛ منظره ها» در موزه پریش از ۲ آگوست آغاز شده و تا ۱۵ اکتبر ۲۰۱۵ ادامه دارد.

 

آندریاس گورسکی متولد ۱۹۵۵ لایپزیک آلمان، فارغ التحصیل آکادمی مشهور هنر دوسلدروف (Kunstakademie) است که هنرمندان مطرح بسیاری چون گرهارد ریشتر، توماس روف، زیکمار پولکه و … را به هنر دنیا تحویل داده است. وی به حق شاگرد خلفی برای استادان به‌نامش، هیلا و برند بکر در مدرسه دوسلدورف بوده است. گفته می شود گورسکی علاوه بر بکرها ،در آفرینش آثارش از جان دیویس انگلیسی عکاس منظره نیز تاثیر پذیرفته است.

 

درعکسهای پر جزئیات گورسکی هم محیط‌های طبیعی و هم محیط‌های دست ساز بشر وجود دارد. بعضی از این عکسها مانند Klausen Pass )۱۹۸۴) با دوربین قطع کوچک گرفته شده اند، و یا مانند راین۲ (۱۹۹۹) ترکیب مجموعه عکسهای دیجیتال است.

 

از طریق ابعاد بزرگ و دقت بالا، هنرمند یک دیدگاه بدون احساس را با یک حس عظمت متعالی ترکیب می کند. علیرغم استفاده از تکنیک های مختلف و موضوعات گوناگون، این نمایشگاه بیان کننده دیدگاه شخصی گورسکی است. او می گوید برای من فرقی نمی کند که از یک منظره، طبیعت بی جان، فضای داخلی و یا یک بنای معماری عکاسی کنم. برای من فقط دیدگاهم نسبت به دنیا اهمیت دارد.

 

نمایشگاه«آندریاس گورسکی؛منظره‌ها» توسط مدیر موزه هنر پریش «تری سلطان» برگزار شده است، او که رویکردی نامتعارف به کارهای گورسکی دارد، سعی بر یافتن انطباق زیبایی شناسانه و فلسفی بین این هنرمند معاصر و هنرمندان قرن نوزدهم دارد. سلطان در مقاله خود پیشنهاد می کند که این رویکرد گورسکی که منظره ای را خلق می کند که تصور می کند نه منظره ای که وجود دارد، او را در فضای تاریخی نقاشان آمریکایی مدرسه هادسون ریور قرار می دهد. افرادی که به عنوان هنرمند‌‌-‌مکتشف به مسافرت و کشف مکان های عجیب و غریب می پرداختند و آنها را به تصویر می کشیدند، که عموما ترکیبی بود از مکانهای مختلف.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما