اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

لیست 10 هنرمند زن ثروتمند جهان

 

بخش تجسمی آکادمی هنر-وبسایت تجسمی آرت‌نت به تازگی لیستی از ثروتمندترین هنرمندان زن جهان را منتشر کرده است. ملاک این وبسایت برای منتشر کردن چنین لیستی مربوط است به فروش آثار این هنرمندان در حراج‌های معتبر جهانی بین سال‌های 2005 تا 2015. در ادامه به معرفی این ده هنرمند زن ثروتمند خواهیم پرداخت.

 

1. کدی نولند

 

کدی نولند در حراج کریستی سال قبل مجسمه‌ای با عنوان Bluewald را به قیمتی بالغ بر 9.8 میلیون دلار فروخت که رکوردی برای این حراجی در فروش مجسمه به شمار می‌رفت. نولند در سال 2011 نیز با فروش 6.6 میلیون دلاری رکورد حراجی ساتبی لندن را نیز جابجا کرد. 

 

2. یایوئی کوساما

 

کوساما چهره‌ای محبوب در میان کاربران فضای مجازی است. تابلوی سفید شماره‌ی 28 او که تاریخ کشیده شدن آن مربوط است به سال 1960، در نوامبر سال گذشته در حراجی کریستی 7 میلیون دلار فروخته شد. کوساما چند سال پیش نیز در همین حراجی اثر سفید شماره‌ی 2‌اش را نیز 5 میلیون دلار فروخت. 

 

3. سیندی شرمن

 

شرمن در حراج کریستی نوامبر سال گذشته‌ی نیویورک مجموعه‌ای از عکس‌های سلف‌پرتره‌اش را به قیمتی بالغ بر 6.7 میلیون دلار فروخت. شرمن از مهم‌ترین عکاسان مدرن معاصر آمریکا محسوب می‌شود. 

 

4. مارلنه دوماس

 

دوماس متولد کشور آفریقای جنوبی است. او در سال 2008 با فروش 6.3 میلیون دلاری تابلوی Visitor‌اش در حراجی ساتبی لندن به یکی از ثروتمندترین زنان هنرمند جهان بدل شد. دوماس امسال در موزه‌ی تیت لندن نمایشگاهی از آثار جدیدش برگزار کرد.

 

5. بریجیت رایلی

 

رایلی نقاشی است مربوط به جنبش هنر اپتیکال. شاهکارهای او مجموعه‌ای است به نام سرود که نقاش از سال‌های آغازین دهه‌ی شصت شروع به کشیدن آن‌ها کرده است. رایلی تابلوی شماره‌ی دوم از این مجموعه را در سال 2008 در حراجی ساتبی 5.1 میلیون دلار فروخت.

 

6. رزماری تراکل

 

رکورد این نقاش آمریکایی 4.9 میلیون دلار است. تراکل اثر دو لته‌ای‌ بی‌نامش را سال قبل در حراجی کریستی فروخت.

 

7. ژولی مهرتو

 

سال 2013 مهرتو اثر نقاشی‌اش با عنوان Retopistics: A Renegade Excavation را در حراجی کریستی 4.6 میلیون دلار فروخت. مهرتو از نقاشان مقبول حراجی‌های معتبر آمریکا شناخته می‌وشد. او چند سال قبل نیز اثری با عنوان Looking Back to a Bright New Future را در حراجی کالیفرنیا 3.5 میلیون دلار فروخت.

 

8. تریسی امین

 

این هنرمند بریتانیایی سال قبل اثر چیدمان اتوبیوگرافیکال خود با عنوان My bed را در حراجی کریستی به قیمت 4.3 میلون دلار فروخت. این اثر چیدمان هم اکنون در موزه‌ی تیت مدرن لندن است.

 

9. جنی ساویل

 

ساویل در سال 2014، در حراجی کریستی 3.5 میلیون دلار فروش داشت. این نقاش یک مجموعه‌ی معروف با عنوان Plan از فیگورهای عریان زنان دارد. 

 

10. ویژا کلمینز

 

کلمینز در سال 2014 اثر نقاشی‌ای با عنوان Burning Plane را 3.4 میلیون دلار در کریستی فروخت. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما