اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایش پرتره‌های دودی راب تاربل در آمریکا

 

گالری Alfstad & Contemporary از ارائه‌ی آثار راب تاربِل با عنوان «پرده‌های دودی» (Smoke Screens) خبر داد. در این نمایشگاه ۳۰ پرتره‌ی متوسط و بزرگ حضور دارد که با استفاده از تکنیک خاص هنرمند در انتقال دود به روی کاغذ خلق شده‌اند. با استفاده از روش‌ها و مواد منحصربه‌فرد و نامعمول ــ با سوزاندن کارت‌های اعتباری، عکس‌ها و اسلایدهای ۳۵ میلیمتری ــ تاربل اجازه می‌دهد تا دود تیره و چرخان به سمت کاغذهایی که بالای سرشان آویزان است متصاعد شود. سَم الفستاد می‌گوید: «پس از آزمایش‌کردن، اصلاح‌کردن و به حد اعلا رساندن فرآیند خلق پرده‌های دودی برای بیش از یک دهه، راب تاربل با تمرکز روی موضوعی خاص، جهش رو به جلوی هیجان‌انگیزی داشته است. نتایج به دست آمده، متفاوت، دراماتیک و به طرز شگفت‌انگیزی تازه و بدیع هستند.»

 

تاربل با بازی با زاویه، فاصله و زمان کار، تصاویر نهایی را می‌سازد. در واقع او یک لحظه‌ را در توده‌ا‌ی از دود تسخیر می‌کند. تصاویر در کارهای این مجموعه از علاقه‌ی هنرمند به مجله‌ی Crime Times نشات می‌گیرد. این هفته‌نامه‌ تصاویر متهمان و جنایتکاران را چاپ می‌کند. با استفاده از تصاویر متهمان و همچنین سلف‌پرتره‌ها و عکس‌های مشابهی از خانواده و دوستان به‌عنوان منابع الهام، مجموعه‌ی جدید تاربل مضامین هویت، شهرت، بدنامی و تصور و تلقی عمومی را مورد بررسی قرار می‌دهد. نتیجه‌ی کار، پرتره‌های به‌شدت خودمانی هستند که همزمان حقیقت و وهم را، با تغییر شکل عکس‌ها از طریق مدیوم ناپایدار دود، نمایش می‌دهند. هر کدام از کارها ترکیبی از یک انرژی طبیعی سرکش با کنترل و بهبود تکنیک هنری تاربل است.

 

راب تاربل لیسانس را از دانشگاه اوبِرن و فوق‌لیسانس را از دانشگاه تِنِسی اخذ نموده است. او سابقه‌ی تدریس در دانشگاه‌ها و کالج‌های امریکا را دارد و ۲۰ نمایشگاه انفرادی و نمایشگاه‌های گروهی متعددی داشته است. وی اکنون در ساراسوتا زندگی و کار می‌کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما