اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه آرت ۰۲۱ چین

 

سومین سال برگزاری نمایشگاه هنری ۰۲۱Art در هفته های گذشته در شانگهای برگزار شد.این نمایشگاه که نام خود را از شماره منطقه محل برگزاری خود گرفته است در حال حاضر با بیش از پنجاه گالری محلی و بین المللی همکاری می کند. اکثر این گالری ها یا چینی هستند و یا در آن شعبه دارند ومجموعه داران چینی هستند.


این رویداد هنری در سال ۲۰۱۳ توسط دو جوان شانگهایی با نام های bao Yifeng (مدیر روابط عمومی) و Kelly ying (مدیرسابق گالری) پایه گذاری شد. امسال نیز این نمایشگاه پنج طبقه ساختمان بانک ملی شانگهای را به طور کامل اشغال کرد و در کنار آن، چندین ساختمان تاریخی نزدیک را نیز در بر گرفت.


دو نکته حائز اهمیت در آرت۰۲۱ امسال، یکی رنگ آبی “فیسبوکی” غالب در نمایشگاه بود که همه چیز، از علامت نمایشگاه و کاتالوگ گرفته تا ماشین پورشه ای که در لابی پارک شده بود و چندین اثر مهم، به آن رنگ درآمده بود.به عنوان مثال اثر Yang Shaobin با عنوان I Am My Tools – Wall Street No. 6 که در غرفه گالری Long march space به نمایش گذاشته شده بود یا طراحی های Zhang Yunyao بر روی نمد در گالری Donبه نمایش در آمده بود.و دیگری حضور غالب Xu Zhen درنمایشگاه بود.او از سال ۲۰۰۹ ،MadeIn را افتتاح کرد و به عنوان یک هنرمند وظایف گسترده تری عهده دار شد.او در همه جا نمایشگاه حضور داشت و نقش های مختلفی را ایفا می کرد.در نقش یک هنرمند، آثارش، علاوه برحضور روی ساک های دستی نمایشگاه، در گالری های معروفی چون Shanghaiart و Long March space به نمایش در آمدند. در بخش مجسمه شرکت داشت و نسخه کوچک شده اثرش با نام Movement field، در فضای آزاد نمایشگاه به نمایش در آمد.اثر under heaven او در گالری Long march space به قیمت چهل و هفت هزار دلار فروخته شد و گالری MadeIn که او به تازگی تاسیس کرده است نیز در نمایشگاه حضور یافت.


Lorenz helbing، موسس گالری Shanghaiart در این مورد می گوید که آرت۰۲۱ امسال، بیشتر هفته هنرxu zhen بود. گالری های محلی، غرفه های کوچکی در بخش ۱+۱ داشتند که تنها برای معرفی کردن آثار یک هنرمند بود.


گالری Leo Xu Projects، عکس های Chan Wei، به نام آینده و مدرن را به قیمت هفت هزار و پانصد دلار و برج را به قیمت دوازده هزار دلار به مجموعه دارانی آسیایی فروخت.گالریVanguard نیز تمام آثاری که از Bi rongrong به نمایش گذاشته بودند را به اضافه آثار هنرمندان مقیم گالری که در نمایشگاه حضور نداشتند را نیز فروختند.


Lise li، مدیر گالری vanguard می گوید” برگزار کنندگان این نمایشگاه به خوبی به وظیفه خود عمل می کنند و مجموعه داران تازه ای را معرفی می کنند.” گالری Pace نیز شعبه هایی در اطراف بیژینگ و هونگ کونگ دارد و در این نمایشگاه چندین اثر از Hiroshi Sugimoto، Yin Xiuzhen و Liu Jianhuaفروخت.یکی از مسئولان گالری پیس این نمایشگاه را در حد توقع خوب ولی بدون هیچ غافلگیری، توصیف کرد.Uli Zhiheng Huang از گالری Parrotin اما نظر مساعدتری راجع به نمایشگاه داشت و گفت:”حدود چهل درصد کارها در همان روز اول فروخته شدند .طبق روال معمول ما از روزهای پیش مشغول زمینه سازی برای فروش آثار بودیم، اما این میزان استقبال را پیش بینی نمی کردیم.”


Art021، در کنار نمایشگاه های دیگری چون photo Shanghai و هنر در شهر،تصویری پویا ازشهر شانگهای به عنوان فضایی مناسب برای رشد هنر معاصر ارائه می دهد.اما kelly ying از پایه گذاران این نمایشگاه در مورد آینده ی هنری چین ابراز نگرانی کرده است و در گفتگو با BlouinArtinfo می گوید:”دولت هنوز جواب قاطعی در مورد حذف مالیات فضاهای نمایشگاهی نداده است.[…]این بدان معنی است که گالری ها وهنرمندانی بین الماللی، که قصد فعالیت در چین را دارند، باید بار سنگین مالیات را به دوش بکشند.به همین دلیل بازار هنر چین به اندازه کافی فعال نیست .”


به گفته Ying شیوه صحیح ترویج هنر در چین، آرام و پی درپی می باشد:”صنایع بسیاری در چین به دلیل افراط و تندروی بیش از حد، از بین میروند.[…]اما هنر نباید اینگونه باشد.ترویج و رشد هنر، زمان زیادی می برد.من معتقدم که ما فاصله زیادی با مراکز درجه یک جهانی هنر داریم اما باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم تا در طول زمان به آنها نزدیک تر شویم.”

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما