اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«پایان اعتبارات» استیو مک کوئین پایان بخش جشنواره تجسمی موزه ویتنی آمریکا

 

 

 

استیو مک کوئین کارگردان برنده جایزه اسکار به عنوان هنرمند نهایی موزه هنر آمریکای ویتنی انتخاب شد.

 

مک کوئین که در سال 2014 برای فیلم ضد نژادپرستانه ی «12 سال بردگی» جایزه اسکار بهترین فیلم را برد امسال برای شرکت در نمایشگاه هنری موزه ی ویتنی آمریکا دعوت شده است. مک کوئین تصمیم گرفته که فیلم مستند «پایان اعتبارات» را که در مورد نظارت دیوانه کننده ی FBI بر زندگی هنرپیشه سیاه پوست و اکتیویست سیاسی آمریکایی؛ پل رابسون است را در این جشنواره اکران کند.

 

این فیلم مستند که قالب فوتورمان دارد سلسله ای از اسناد FBI را نشان می دهد که در مورد زندگی رابسون جمع آوری شده است. همچنین چند بازیگر معروف هالیوودی نیز بر روی این عکس ها متن هایی را روایت می کنند.

 

مک کوئین که اکنون به عنوان یک فیلمساز هالیوودی برنده جایزه اسکار شناخته می شود دستی نیز در کارهای تجسمی دارد که البته به زعم بسیاری از منتقدان بین المللی و از نظر کیفیت هنری بر سایر کارهای سینماییش می چربد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما