اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اعلام اولین منتخب جایزه‌ی خلاقیت پولاک در نیویورک

 

 چارلز سی برگمن، مدیرعامل و رییس بنیاد پولاک کراسنر از اهدای نخستین «جایزه‌ی خلاقیت پولاک» خبر داد. این جایزه‌ی نقدی به مبلغ ۵۰ هزار دلار که قرار است از این پس هر سال اهدا شود، در راستای حفظ میراث هنری پولاک و لی کراسنر بنیان گذاشته شده است.

 

گیدئون مندل عکاس، نخستین کسی است که امسال این جایزه را دریافت نمود. مندل که در ۱۹۵۹ در ژوهانسبورگ به دنیا آمده است، در ابتدا به عنوان عکاس جنگ در طول واپسین سال‌های آپارتاید به شهرت رسید. پس از نقل مکان به لندن در اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰، او طیف موضوعاتش را گسترش داد تا زندگی افراد مبتلا به ایدز در افریقا و نقاط دیگر جهان، و همچنین تاثیرات تغییرات آب و هوایی را نشان دهد.

 

در مجموعه‌ی ادامه‌دار و در حال گسترشش با عنوان «از دریچه‌ی چشمان افراد اچ‌آی‌وی مثبت» (Through Positive Eyes) او نه به عنوان یک عکاس، بلکه در نقش یک حامی ظاهر می‌شود که به توانمندسازی دیگران کمک می‌کند. در این پروژه او دوربین را به دست افراد مبتلا به ایدز می‌دهد تا آنها بتوانند خودشان واقعیت زندگی‌شان را نشان دهند. کارهای مندل در نمایشگاه‌های متعددی به نمایش درآمده و در مجلاتی نظیر نشنال جئوگرافیک، رولینگ استون، ساندی تایمز و… به چاپ رسیده است. وی پیشتر نیز جوایزی، از جمله جایزه‌ی یوجین اسمیت برای عکاسی انساندوستانه، را دریافت کرده است.

 

جایزه‌ی خلاقیت پولاک، استمرار و گسترش «جایزه‌ی لی کراسنر» است که به هنرمندان پا به سن گذاشته برای قدردانی از یک عمر دستاورد هنری‌شان اهدا می‌شود. اما جایزه‌ی خلاقیت پولاک در تضاد با آن، به هنرمندانی که در میانه‌ی راه قرار دارند و کارشان ابعاد اجتماعی و فرهنگی دارد، داده می‌شود و تنها رشته‌های نقاشی، مجسمه‌سازی، کارهای روی کاغذ، چاپ و عکاسی را در بر می‌گیرد. همچنین این جایزه نیز همانند جایزه کراسنر، با رای هیت داوری از میان نامزدهای پیشنهادی انتخاب می‌شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما