اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

زنانی که دنیای هنر را تکان داده‌اند، به روایت آمار بارنبیز

 

بارنبیز (Barnebys)، بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی حراج‌های هنری، اعلام نمود که لوییس بورژوا، سیندی شرمن و مارینا آبراموویچ بیش از هر هنرمند زن دیگری مورد جست‌وجو قرار گرفته‌اند.

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت دیلی، پایگاه داده‌ی بارنبیز که در ماه گذشته ۱٫۵‌میلیون بازدیدکننده، از ۱۶۰۰ حراج‌خانه‌ی مرتبط به خود، داشته است، ابزار جست‌وجوی با‌ارزشی برای شناخت گرایش‌ها و روند بازار هنر فراهم می‌کند. هدف برنامه‌ی جست‌وجوی کمپانی، فراهم‌کردن داده‌های قابل اطمینانی از بازار هنر است.

 

این برنامه می‌تواند گرایش‌های جهانی و ملی را در طبقه‌بندی‌های متنوعی دنبال کند. این پایگاه داده به‌وضوح نشان می‌دهد انقلابی که قرن‌ها رسیدنش به طول انجامید، در بازار هنر در حال وقوع است و قیمت کارهای زنان هنرمند را به‌سرعت افزایش می‌دهد.

 

برای قرن‌ها زن‌ها منبع الهام هنرمندان بزرگ زیادی بوده‌اند، اما تنها عده‌ی کمی از زنان خودشان به‌عنوان یک هنرمند به رسمیت شناخته می‌شدند. همچنین امضای یک زن پای یک کار، مدت‌ها به معنی یک تخفیف حسابی بود؛ در حالی که کاری از هنرمندان مرد از همان مکتب و دوره‌ی تاریخی می‌توانست به ده برابر قیمت به فروش برسد. اما در سال‌های اخیر همه چیز تغییر کرده است.

 

بارنبیز فهرستی از زنانی را که نقش مهمی در تغییر تاریخ هنر داشته‌اند گرد آورده است. فروش ۴۴٫۴‌میلیون دلاری اثری از جورجیا اوکیف در ساتبیز (۲۰۱۴) رکورد جدیدی را برای یک هنرمند زن ثبت نمود و پیغام روشنی برای جهان هنر بود مبنی بر اینکه دوره‌ی هنر زنان فرا رسیده است. این فروش، رکورد قبلی را به دو برابر افزایش داده است و همچنان نیز پا‌برجاست و به این ترتیب اوکیف در لیست گران‌ترین هنرمندان زن، شماره‌ی یک است. وقتی کریستیز حراجی را برای هنر پس از جنگ و معاصر در بهار ۲۰۱۳ برگزار کرد، کار بدون عنوانی از جوان میچل با قیمت ۱۱٫۹ میلیون دلار به فروش رسید. میچل از جمله معدود زنان موفق در اکسپرسیونیسم بود که کارهایش اغلب شامل مناظری انتزاعی می‌شدند. دیگر هنرمند زن باشگاه میلیون دلاری‌ها نیز برت موریزو با ۱۰٫۹میلیون دلار است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما