اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

راه رفتن بر پشت نهنگ؛ چیدمان تازه کریستو

 

کریستو

 

کریستو، هنرمند تجسمی بلغارستان که زمانی ساختمان پارلمان آلمان را در یک پارچه نقره‌ای پیچیده بود، تازه ترین چیدمان هنری خود را افتتاح کرده است.

 
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت آرت نت، چیدمان «اسکله‌های شناور»، یک مسیر پیاده‌روی سه کیلومتری روی دریاچه‌‌ای در شمال ایتالیاست. این نمایشگاه از بیش از دویست هزار قطعه مکعب پلاستیکی به هم‌پیوسته تشکیل شده و همه مکعب‌ها در یک نایلون زردرنگ پیچیده شده‌اند که با نور، تغییر رنگ می‌دهد. مسیر پیاده‌روی با حرکت امواج، به نوسان می‌افتد و موج‌دار می‌شود.

 

این نمایشگاه به مدت دو هفته به روی عموم باز است و انتظار می‌رود که ده‌ها هزار نفر از آن بازدید کنند. کریستو هشدار داده که راه رفتن در این مسیر همانند قدم زدن بر سطح آب یا بر پشت یک نهنگ است. این مسیر پیاده‌روی، بدون نرده است و به همین دلیل، ۱۵۰ داوطلب و مامور نجات غریق در مسیر حضور دارند.

 

این هنرمند ۸۰ ساله قبلا نیز چیدمان های هنری معروفی در برلین و نیویورک داشته است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما