اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایش عکس‌های مل روزنتال از بحران منطقه‌ی برانکس امریکا

 

عکس از مل روزنتال

 

موزه‌ی شهر نیویورک(The Museum of the City of New York) میزبان نمایشگاهی از ۴۲ چاپ اورجینال از عکاس خبری، مِل روزنتال، است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت این گالری، این نمایشگاه با عنوان «در برانکس جنوبی امریکا» شرایط اجتماعی دلخراش برانکس جنوبی طی سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۲ را به تصویر می‌کشد. وقتی این عکس‌ها گرفته می‌شدند، مقامات شهر در نظر داشتند برانکس جنوبی را به منطقه‌ی اقتصادی تبدیل کنند، تا در آن کارخانه‌ها ساخته شود و مالکانشان هم از امتیازهای مالیاتی ویژه برخوردار شوند.

 

این موضوع آغازگر دوره‌ی پر آشوبی از زوال منطقه‌ی‌ برانکس بود، که در پی از دست رفتن فرصت‌های شغلی در زمینه‌ی تولید، کاهش خدمات شهری مطابق با اجرای سیاست‌های انقباضی، کاهش ارزش ملک، مهاجرت گسترده‌ی ساکنین و ایجاد حریق‌های عمدی بوجود آمد. مل روزنتال، که در برانکس جنوبی بزرگ شده بود، تصمیم گرفت مردمی که به دلیل تحولات منطقه عقب مانده بودند، را مورد توجه قرار دهد. کار روزنتال اغلب بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه تغییر شرایط اجتماعی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

در این مجموعه او ساکنین برانکس جنوبی را، با توجه به پیشینه‌ی منطقه که به حال خود رها شده، در حالی به تصویر می‌کشد که برای بقا می‌جنگند. این مجموعه، مدرک تصویری انسانیت در منطقه‌ای است که به نماد ملی فروپاشی شهری تبدیل شده است. کار او نه تنها مستند تکان دهنده‌ای در مورد تاب‌آوری مردمی است که در موقعیت‌های دشوار زندگی می‌کنند، بلکه همچنین نقد یک فعال اجتماعی نسبت به سیاست‌های دولت است که کل جامعه را از حیز انتفاع ساقط می‌کند. مل روزنتال دکتری ادبیات انگلیسی و مطالعات امریکا را از دانشگاه کانکتیکات دریافت کرده است. او طی سفر به افریقا بویژه دارالسلام تانزانیا با فعالیت در زمینه‌ی عکاسی پزشکی بر مهارت خود افزود. تجربیات روزنتال در تانزانیا او را برای بازگشت به منطقه‌ی رو به زوالی که در آن پرورش یافته بود آماده کرد. روزنتال سابقه‌ی تدریس در دانشگاه و سردبیری بخش عکاسی مجلات را هم در کارنامه دارد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما