اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

محکومیت هنرمند خودخوانده‌ی امریکایی

محکومیت هنرمند خودخوانده‌ی امریکایی

یک زن کالیفرنیایی که به برخی از مشهورترین جاذبه‌های طبیعی امریکا به نام خلق اثر هنری آسیب رسانده بود، مجرم شناخته و به دو سال حبس تعلیقی مشروط و ۲۰۰ ساعت کار اجباری محکوم شد.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت دیلی، کیسی ناکت ۲۳ ساله از سن‌دیگو، در طول سفر ۲۶ روزه‌اش به نقاط مختلف امریکا در ۲۰۱۴، با طراحی و نقاشی کردن با آکریلیک و ماژیک روی صخره‌ها، به هفت پارک ملی صدمه زده است. وی در این مدت تصاویر کارهایش را در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تامبلر قرار می‌داد.

 

دادستانی در بیانیه‌ای چنین اعلام کرده است: «آسیب رساندن متهم به صخره‌های متعدد، نشان دهنده‌ی بی‌احترامی او به قانون و گنجینه‌های طبیعی مشترک ماست. بخش خدمات پارک ملی به سختی کار کرده تا صخره‌ها را به حالت اولیه بازگرداند و تا کنون پاکسازی پنج پارک از هفت پارک را کامل کرده است.» در میان پارک‌هایی که مورد هدف ناکت قرار گرفته‌اند نام،Death Valley در کالیفرنیا،Rocky Mountain در کلرادو وCrater Lake در اورگان به چشم می‌خورد. مقامات دادگاه می‌گویند قرار است در جلسه‌ی دیگری میزان غرامتی که ناکت باید بپردازد هم مشخص شود. حساب‌های کاربری متهم هم در پی اعتراضات مسدود شده است ولی خود ناکت اعتقاد دارد که یک هنرمند است و کارش خلق آثار هنری بوده و نمی‌تواند خرابکاری محسوب شود.

 

این موضوع همچنین به ارائه‌ی دادخواستی به کاخ سفید برای تعقیب قضایی ناکت، با بیش از ده هزار امضا، منجر شده است. یکی از مقامات سرویس خدمات پارک ملی می‌گوید: «این پرونده نقش مهمی که مردم می‌توانند در شناسایی و به اشتراک گذاشتن مدارک رفتارهای غیرقانونی در پارک‌ها ایفا کنند را نشان می‌دهد. این کاملا روشن است که مردم عمیقا برای مناطقی که سرویس خدمات عمومی عهده‌دار مسئولیت‌شان است، اهمیت قائلند».

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما