اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

رکورد شکنی دیگری از ایرانی‏ها در کریستیز دوبی

 

حراج کریستیز دوبی 2013

با پایان دومین شب از پانزدهمین دوره حراج کریستیز دوبی هنرمندان ایرانی جز سوم دیگر رکوردهای پنج­گانه فروش را به خود اختصاص دادند.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، در دومین شب این حراج هنری که علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد هم در آن حضور داشت، از ۳۲ اثر ایرانی که روی میز حراج رفت، ۲۸ اثر به فروش رسید.

 

 اثری از مجموعه خط‌های فرهاد مشیری با قیمت ۱۷۳ هزار دلار گران‌ترین اثر شب دوم شد و یک نقاشی از افشین پیرهاشمی هم به مبلغ ۱۶۱ هزار دلار در مقام دوم قرار گرفت؛ اما رکورد سوم از رکوردهای پنج­گانه که به ایران تعلق نداشت را عمران نقدی هنرمند مصری به خود اختصاص داد. اثر او به قیمت ۱۳۷ هزار دلار به فروش رسید. در حالی که حسین زنده رودی و  مروان سوریه ای با فروش ۱۰۶ هزار دلاری به طور مشترک جایگاه چهارم را به دست آوردند. مجسمه «هیچ روی صندلی» پرویز تناولی هم با ۱۰۲ هزار دلار رتبه پنجم را نیز از آن کشورمان نمود.

 

فروش خوب و رکورد دار شدن آثار تجسمی هنرمندان کشورمان در حالی در شب دوم حراج کریستی رقم خورد که با افت ارزش ریال، نبودن بنگاه­های مالی بزرگ در کشور و هماهنگی شیوخ عرب برای نخریدن آثار ایرانی، کم‌تر کسی انتظار آن را داشت.

 

 فرامرز پیلارام، پروانه اعتمادی، نیکی نجومی، مسعود عربشاهی، آیدین آغداشلو، عباس کیارستمی، علی شیرازی، شیرازه هوشیاری، فرهاد احرارنیا، بیتا فیاضی، رامین شیردل، آویش خبری زاده، مهدی فرهادیان، رویا اخوان، علا ابتکار، بهمن جلالی، پوران جین چی، شیرین علی آبادی، سمیرا علیخانزاده، حسام رحمانیان و ... از جمله دیگر هنرمندان ایرانی بودند که در شب دوم حراج کریستیز آثارشان به فروش رفت.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما