اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گالری سیحون میزبان نقاشی‌های عالمه باقریان شد

 

 

 

ایهام نمایشگاه نقاشی های عالمه باقرزاده


ساعاتی پیش گالری سیحون میزبان نقاشی‌های عالمه باقریان شد.

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، نقاشی‌های عالمه باقریان با نام «ایهام» از جمعه 29 آذرماه 1392 افتتاح شده است و علاقه‌مندان می‌توانند تا چهارم دی‌ماه در ساعات 16 الی 20 به محل گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 مراجعه کنند. گفتنی است گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 


باقریان در مقدمه‌ای بر نمایشگاه خود آورده است: «به مانند آدمک هایی که با چشمان ترس آلود و وهم انگیز از شرق ره می سپارند. با رویایی که از دوردست ها به سر دارند. گهی آرام و گه پر جوش به سوی وعده ی سر بسته ی اعجاز به سوی راهی پر از ایهام همچون ماهیان قرمزی که با استنباط مبهمی از زندگی در آب پرسه می زنند، زاد ره بر دوش بسته اند. ره می سپارند در ابدیتی بی پایان، ره می سپارند با سهم کوچکشان از خاطره ها شان با نگاهی مبهم از نمی دانم های کفرانگیز، به گوششان آوای آزادی است، به دنیایی پا می گذارند غریب و سرسخت بیگانه. نگاره هایی که با عبور از جهان گذشته به جهان معاصر پا گذاشته اند با نگاهی پر از حیرت و گه ایهام، در حال مشورت با یکدیگر – برخی نیز در حال تفکر. برخی در هیاهوی رقص پای می کوبند. این نگاره ها با چشمان درشت تر ترسیم شده اند، چشم هایی که به تعبیری دریچه هایی هستند از روح، به نشان شگفتی های دنیای معاصر و شاید نیز ترس و وهم از دیدن هم جنسان امروزیشان. در تلفیق این نگاره ها با دنیای امروز، دنیایی که زمینش از انسان تغذیه می کند. از امواتی که با گناهایشان زمین را چرک اندود و فرتوت رها کرده اند درختان در گورستان ها بارور شده اند و میوه ها شان طعمی است از ... آدمک هایی که از عالم لاهوت به عالم ناسوت پیوند خورده اند و می ترسند از تماس با دون مایگی های زمینی.»

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما