اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تابلوی نقاشی سه میلیون دلاری هنری ماتیس پیدا شد

 

 

هنری ماتیس در ونزوئلا

آمریکایی‌ها تابلوی نقاشی سه میلیون دلاری هنری ماتیس که از موزه‌ای در کاراکاس به سرقت رفته بود را به ونزوئلا بازگرداندند.


این اثر متعلق به هنری ماتیس، نقاش بزرگ فرانسوی که در سال 2002 از موزه‌ی هنرهای معاصر کاراکاس به سرقت رفت، توسط آمریکایی‌ها به کشور ونزوئلا بازگردانده شد.


سرقت این اثر تا مدت ها از نگاه مسئولان این موزه پنهان ماند چرا که سارقان اثری تقلبی را جایگزین اثر اصلی کرده بودند. این اثر در جولای 2012 در یکی از ماموریت‌های FBI در یک هتل ساحلی میامی پیدا شد. یک کوبایی مقیم میامی این نقاشی را به عنوان رشوه به نیروهای پلیسی پیشنهاد داده بود.


این نقاشی که Odalisque a la culotte rouge نام دارد، در سال 1925 کشیده شده و ارزش آن به سه میلیون دلار می‌رسد.


به گزارش رویترز، موزه هنرهای معاصر کاراکاس این اثر را در سال 1981 به قیمت 400 هزار دلار از یک گالری نیویورکی خریداری کرده بود.


هنری ماتیس نقاشی فرانسوی بود که بر نقاشی اوایل قرن بیستم تاثیر بسیاری گذاشت. وی متولد 1869 در پیکاردی واقع در شمال فرانسه پیش از روی آوردن به دنیای هنر‌، مشغول تحصیل در رشته حقوق بود.


ماتیس اولین نمایشگاه آثار خود را در سال 1896 برگزار کرد. وی به سبب نوآوری‌ها و تاثیرگذاری‌اش بر هنرمندان هم‌عصرش، یکی از مهم‌ترین هنرمندان قرن بیستم به شمار می‌آمد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما