اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بوم‌های سه بعدی مینی‌مال به صورت شکل‌های هندسی در گالری آن

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، مینی مال آرت های سه بعدی پیمان شعفی عصر جمعه ۲۰ تیرماه ۹۳ بر روی دیوار گالری آن آویخته خواهند شد.


این کارهای حجمی بوم‌های سه بعدی مینی‌مال هستند که با استفاده از فلز و چوب و به صورت شکل‌های هندسی ساخته شده‌اند. از 12 اثر این نمایشگاه، سه بوم به صورت یک تکه و باقی کارها به صورت پازل و با کنار هم قرار دادن تکه‌های مختلف ساخته شده‌اند.


پیمان شعفی درباره آثار خود توضیح داد: روی بعضی از این بوم‌ها با رنگ کار شده و روی برخی دیگر نیز خطاطی کرده‌ام. خطی که روی بوم‌ها نوشته‌ام از نستعلیق فاصله گرفته و به صورت نوعی خط ابداعی از طرف خودم تبدیل شده است. تکنیک کارها نیز رنگ روغن و رنگ صنعتی است.


این هنرمند که پیش از این چند نمایشگاه در خارج از کشور برگزار کرده، درباره برپایی این نمایشگاه در ایران می گوید که در ایران و به طور کلی منطقه خاورمیانه همیشه به هنرهای شلوغ توجه شده است و به هنر مینی‌مال در کشور ما توجه زیادی نمی‌شود. این بوم‌ها با خلوتی خط و رنگ و حجم زیبایی را به بیننده نشان می‌دهند.


پیمان شعفی متولد 1353 است. او فعالیتش در زمینه هنر را حدود 15 سال پیش با خطاطی سنتی آغاز کرده و مهارتش در خطاطی نستعلیق و به کارگیری آنها در نقاشی‌های آبستره است. شعفی تاکنون در نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی در داخل کشور در گالری‌هایی چون هاله، فردوس، فرهنگسرای نیاوران، سیحون و مژده و در خارج از کشور نظیر گالری سیحون در آمریکا و رویال میریج در دبی و ... شرکت داشته است.


نمایشگاه بوم‌های مینی‌مال و سه بعدی این هنرمند روز جمعه 20 تیر ماه در گالری آن به نشانی خیابان ونک، خیابان سئول، شماره 40 افتتاح می‌شود و تا یکم مرداد از ساعت 11 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما