اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آثار هانری لوترک در موزه هنرهای مدرن شهر نیویورک

 

هنری دی تولسی لوترک
هانری دی تولسی لوترک (1901-1864) هنرمند مشهور فرانسوی است که در زمینه نقاشی، چاپ، پوستر، تصویرسازیِ کتاب‌ها و مجلات فعالیت داشته است.

 


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، دید فرهنگی وی در آثارش؛ هنرمندان، مولفان، روشنفکران و شخصیت‌های اجتماعی دوران خود را با یکدیگر پیوند می‌دهد. آثار او اجازه ورود به بسیاری از جنبه‌های زندگی مردمان پاریس را به خود داده است، از سیاست گرفته تا فرهنگ بصری مردمان و افزایش سرگرمی‌های اجتماعی نظیر کاباره، کافه، کنسرت و..


در این نمایشگاه که به موزه‌ای از آثار لوترک تبدیل شده نمونه‌هایی از نقاشی، پوستر، کتاب‌های مصور، چاپ‌های گوناگون سنگی و دستی وی به نمایش در آمده است.


این نمایشگاه نخستین نمایشگاه نخستین نمایشگاه موما در این 30 سال است که به 100 نمونه از آثار معروف لوترک به صورت اختصاصی پرداخته است.


نمایشگاه آثار لوترک تا تاریخ اول مارچ 2015 در موزه هنرهای مدرن شهر نیویورک بر پا است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما