اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تلفیقی از هنر و ورزش در دو نمایشگاه جدید در سانفرانسیسکو و کالیفرنیا

 پیوند هنر و ورزش

الین کینسِلا خبرنگار سایت آرت نت در زیر به معرفی دو نمایشگاه هنری جدید می‌پردازد:

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، تلاش‌های اخیر در ارائه سیلیکون ولی در سانفرانسیسکو به عنوان مقصد هنری، که تلفیقی از هنر و ورزش را ارائه می‌هد به نتیجه رسید. نمایشگاهی از آثار مختلف هنرمندان گوناگون در این مجموعه برپاست.


این نمایشگاه شامل 200 اثر اصل(اورجینال) و 500 قطعه از عکس‌هایی است که سال‌ها در جعبه‌های کفش یا طبقه‌های کابینت خاک می خوردند که شاید حدود 5 دهه است که کسی آن‌ها را ندیده است.

این نمایشگاه مجموعه ای دیگر از اثر جری جونز صاحب کابوی دالاس را با آثار زرق و برق‌دارتری از هنرمندان مختلف نظیر دانیل بورن و آنیش کاپور را مقایسه می‌کند.

مجموعه این نمایشگاه آثار زیرکانه‌تری را به نمایش گذاشته که از آن جمله می‌توان به عکس‌های سیاه و سفید جویی مونتانا اشاره کرد.
تریسی اسپیسا بنیانگذار مجموعه ورزش و هنر و سرپرست این نمایشگاه به خبرنگار بِی ریپورت گفت: این ویژگی هنرمندان محلی است که فرصت این را یافته اند تا کالیفرنیا را آن‌جنان که معنا می‌دهد به عوموم بشناسانند. در حالی که گذشته و حال فوتبال جشن گرفته می‌شود دیوارهای این نمایشگاه نیز صحنه هایی از کشاورزان، مدال آوران، شاعران، مولفان، نویسندگان و حتی موزیسین‌هایی که موسیقی های الهام بخش ساختند است.

این دو نمایشگاه در محل استادیوم لووی بر پا است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما