اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

رکورد 65.1 میلیون دلاری مانه، فروش آثار امپرسیونیت- مدرن را به 165 میلیون دلار رساند

حراجی کریستیز نوامبر 2014 که میزبان آثار امپرسیونیست و مدرن بود، در مجموع مبلغی معادل 165.64 میلیون دلار فروش داشت.

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، در این حراجی تنها 4 اثر از 39 اثر حاضر به فروش نرسیدند و 20 اثر به قیمتی بیش از آن‌چه پیش بینی شده بود، فروخته شدند. فروش کل این حراجی حدود 157 میلیون دلار تخمین زده شده بود، گرچه باز هم در مقایسه با فروش ساتبی هاوس، یعنی 422 میلیون دلار، رقم کمی به شمار می‌آید.

 

«بهار» “Le printemps” اثر مانه، تابلویی نقاشی از یک زن، با فروش 6501 میلیون دلاری خود رکورد تازه‌ای برای این هنرمند بر جای گذاشت. رکورد قبلی او 33.28 میلیون دلار در سوبتی هوس لندن در سال 2012 بوده است.


جاد هس، یک مشاور هنری، قطعات 19 (مربوط به سال 1886 و به قیمت 5.77 میلیون دلار) و 25 (متعلق به سال 1918 و به قیمت 4.65 میلیون دلار) را به دست آورد. قطعه شماره 26 نیز به قیمت 9.91 میلیون دلار فروخته شد.


بروک لامپلی، سرپرست حراجی، در سالن کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که 31 اثر از 35 اثر حاضر با قیمتی بالای یک میلیون دلار فروش رفتند، که البته قیمت 17 تای آنها نیز زیر دو میلیون دلار بوده است.

 

این ارقام برای چنین سالنی، آمار خوبی به حساب می‌آید. حراجی‌های پاییز، هفته‌ی آینده نیز در نیویورک ادامه خواهند داشت و میزبان آثار معاصر و پس از جنگ خواهند بود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما