اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گروه موسیقی راک U2 قصد فروش اثری از وارهول را دارد

 

 

 

new coke اندی وارهول

گروه U2 که در بسیاری از حراجی‌ها، مجموعه‌های اندی وارهول را در اختیار دارد، به فروش یکی از آثار او اقدام کرده است.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، در سال 1985 تصویری از اثر وارهول، که یک قوطی کوکاکولای وارونه را نشان می‌دهد، برای جلد مجله‌ی تایم فرستاده شد؛ اما هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نگرفت. این‌که این اثر چگونه به دست گروه U2 رسید و این‌که چرا به تمام گروه تعلق دارد و نه یکی از اعضا، این‌که چرا فکر می‌کنند به جای این‌که سود حاصل از آن را به یک نفر بدهند یا صرف خیریه کنند باید آن را بین خود تقسیم کنند، سؤالاتی است که بی‌پاسخ مانده است. قیمت این اثر new coke بین 15 تا 20 هزار یورو تخمین زده شده است.

 

U2 یک گروه موسیقی راک ایرلندی است که در سال ۱۹۷۶ در دوبلین شکل گرفت، و امروزه به‌عنوان یکی از معروف‌ترین، محبوب‌ترین و پرافتخارترین گروه‌های موسیقی محسوب می‌شود. اعضای گروه یوتو شامل پال دیوید هیوسن معروف به بونو، دیوید هاول ایوانز معروف به اِدج، آدام کلیتون و لری مولن جونیور می‌باشد. U2 علاوه بر فعالیت‌های موسیقیایی فعالیت‌های خیرخواهانه و بشردوستانه برای مبارزه با فقر و ایدز داشته انجام داده است.

 

این گروه تاکنون بیش از ۵۱ میلیون آلبوم تنها در آمریکا و بیش از ۱۷۰ میلیون آلبوم در سرتاسر جهان فروخته است. شهرت این گروه به حدی است که مجله رولینگ استونز از آن به‌عنوان "تنها گروهی که اهمیت دارد" یاد می‌کند.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما