اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آثاری از هانتایی، وارهول و کالدر در حراج دسامبر پاریس

 

 

 

 

در تازه‌ترین حراج ساتبی

حراجی هنر معاصر پاریس که در روزهای 3 و 4 دسامبر سال جاری -مجموعه‌هایی از هنرمندان فرانسوی و هم‌چنین بین المللی که سهم زیادی در موفقیت‌های اخیر حراجی‌های هنر معاصر در پاریس داشته‌اند-؛ چوب زده خواهد شد.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، اثر سیمون هانتایی یکی از آثار خیره‌کننده‌ی حاضر در این حراجی است. این هنرمند تنها در یکی از 27 اثر مربوط به مجموعه‌ی «ماریال» Mariale از تکنیک «تا کردن» استفاده کرده است، تکنیکی که اختراع خود اوست. در این اثر تنوع رنگ قابل توجهی به چشم می‌خورد. رکورد قبلی هانتایی به حراجی ماه ژوئن در پاریس بازمی‌گردد و مربوط به اثری شامل یک بازنمایی از کازو شیراگا، بنیان‌گذار جنبش گوتایی است. این اثر یک سال قبل از اولین نمایشگاه شیراگا خارج از ژاپن و در گالری استدلر پاریس کشیده شده است. عنوان این نمایشگاه او، یادآور اسطوره‌های شعرهای حماسی چین است.

 

«خانم‌ها و آقایان» (ویلهلمینا راس)  Ladies and Gentlemen (Wilhemina Ross) نمونه‌ای بارز از روش اختصاصی اندی وارهول در نمایش فراز و فرودهای سوژه است. این اثر وارهول در ابعاد 101.5 × 127 سانتی‌متر است و در سال 1975 به نمایش گذاشته شده است.

 

اثر زرد، قرمز، سفید و سیاهی که از الکساندر کالدر در سال 1947 به نمایش گذاشته شد، مثالی عینی و مجسم از آن چیزی است که هنرمند را از بزرگ‌ترین نوآوران قرن بیستم متمایز می‌سازد: انتزاع سه بعدی و شعر تأثیرگذار.

 

«محافظ امنیت» Gorille de sûreté II اثر فرانسوا خاویر للن، یکی از تماشایی‌ترین آثار هنرمند است که در آن «امنیت» به گونه‌ای غیرمعمول به نمایش گذاشته می‌شود.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما