اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ممنوعیت خروج تابلوی نقاشی جان بروگل پدر از انگلستان

 

The-Garden-of-Eden-Jan-Brueghel


انگلستان تمام اقدامات خود را در راستای جلوگیری از فروخته شدن نقاشی جان بروگلِ پدر، هنرمند اهل فلاندرز، به خریداران خارجی متوقف می‌کند.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از گاردین، دولت بریتانیا مجوز موقت صادر کرده است تا نقاشی متعلق به اوایل قرن هفدهم را برای بریتانیا حفظ کند. در اواسط جولای، تابلوی «سقوط انسان از باغ عدن» (1613)، با وجود پیشنهادی معادل 6.8 میلیون یورو (10.6 میلیون دلار) از جانب یک خریدار خارجی، دو برابر مبلغ پیش بینی شده و به قیمت 3 میلیون یورو (حدوداً معادل 5و1 میلیون دلار) فروخته شد. با اعلام کارشناسان مبنی بر ارزش بالای فرهنگی و هنری این اثر، اد وزی، وزیر فرهنگ، خروج آن را ممنوع اعلام کرده و تا تاریخ 14 مارس 2015 برای پیدا کردن خریداری داخلی با همین مبلغ مهلت تعیین کرد.



این اثر آخرین بار در سال 1853 برای فروش گذاشته شد و در آن زمان آلجرنون پرسی، چهارمین دوک نورتامبرلند، خرید آن را دنبال می‌کرد و پس از آن نزد خانواده‌ی بروگل نگهداری می‌شود. «باغ عدن» که لحظه‌ی پیش از ارتکاب آدم و حوا به گناه نخستین را با تمام جزئیات اعم از گیاهان و حیوانات به تصویر می‌کشد، یکی از زیباترین آثار بروگل به شمار می‌رود.

موفقیت‌های حاصل از ممنوعیت صادرات آثار هنری با حمایت کیت میدلتون از گالری پرتره‌ی لندن در ماه‌های اخیر همراه شد. او به این گالری برای حفظ سلف پرتره‌ی وان دیک (1641) در ماه می کمک کرد و موزه‌ی ویکتوریا و آلبرت توانست کابینه‌ی ناپلئون را خریداری کند. هیچ نهاد انگلیسی دیگری نتوانست اقدام مشابهی را در مورد پرتره‌ی چارلز لوبرن انجام دهد و این اثر پس از سه ماه ممنوعیت به موزه‌ی هنر متروپولیتن نیویورک فروخته شد.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما