اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

یایوئی کوساما؛ محبوب‌ترین هنرمند حال حاضر جهان

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل گاردین، هنرمند مشهور ژاپنی دنیای مد و نقاشی؛ یایوئی کوساما بر طبق یک نظرسنجی از بازدیدکنندگان دائمی موزه‌های بریتانیا، محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین هنرمند تجسمی سال 2014 معرفی شده است. در کنار اظهار شگفتی‌ از مواجهه با این حقیقت که بزرگ‌ترین هنرمند حال حاضر جهان بالواقع یک زن است، نمی‌توان که منکر افزایش چشم‌گیر محبوبیت کوساما در سالیان اخیر در میان خیل بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های هنری در سراسر جهان شد.


اخیراً مجموعه‌ای از آثار فشنِ کوساما با عنوان «شهوتِ بی‌اندازه» در برخی از شهرهای برزیل برای عموم به نمایش درآمده است. از جمله در سائوپائولو، برازیلیا و ریودوژانیرو. بر طبق گفته‌ها بازدید عمومی از این آثار میلیونی بوده است!


چندی پیش نیز تقاضا برای بلیط یک نمایش از کوساما در موزه‌ی تامایو در شهر مکزیکو سیتی نیز به قدری بود که مسئولان موزه مجبور به باز نگه داشتن درهای موزه به مدت 36 ساعت مدام(یعنی تقریبا دو روز) شدند.


یایوئی کوساما هم اکنون 86 ساله است!

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما