اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نامه‌های عاشقانه‌ی فریدا کالو حراج می‌شوند

 

نامه‌های عاشقانه‌ی فریدا کالو به هنرمند اسپانیایی جُز بارتلی در پانزدهم آپریل سال جاری و در حراجی دویل نیویورک فروخته خواهد شد. این نامه‌ها تا سال مرگ بارتلی در 1995 نزد او مخفی نگاه داشته شده بوده. گفتنی است که این نامه‌ها می‌تواند ابعاد جدیدی از زندگی شخصی کالو را آشکار سازد.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، تعدادی از این نامه‌ها را که بالغ بر صد صفحه است یادگاری‌هایی چون عکس، نقاشی و کارت پستال همراهی ‌می‌کنند. طبق پیش‌بینی‌ها مجموع این نامه‌ها می‌توانند هشتاد تا صد و بیست هزار دلار فروش داشته باشند.


این زوج اولین بار همدیگر را در نیویورک ملاقات کردند. زمانی که کالو برای انجام عمل جراحی بر روی ستون فقرات‌اش در آنجا به سر می‌برد. در این نامه‌ها، کالو از تجربه‌ی باردار شدن‌اش، رابطه‌ی جنجالی‌اش با دیگو ریورا؛ همسر قانونی‌اش و مضمون نقاشی‌هایش با بارتلی سخن گفته است. کالو در این نامه‌ها به طور مشخص به پروسه‌ی خلق اثر «درخت امید»اش در سال 1946 ارجاع می‌دهد. تابلویی که دو کالو را یکی دراز کشیده بر روی تخت بیمارستان نشان می‌دهد در حالی که آثار عمل جراحی بر روی ستون فراقت‌اش دیده می‌شود و دیگری را در حالتی نشسته با لباسی قرمز و خیره مانده به مخاطب بیرون اثر.


در برخی از نوشته‌ها کالو آشکارا از بارتلی با عنوان درخت امیدش سخن می‌گوید. او می‌نویسد:«من سعی می‌کنم ابتدا آخرین کلمات تو را به یاد بیاورم. سپس شروع می‌کنم به نقاشی کشیدن. از صبح تا شب. تا زمانی که تاریکی فرا برسد و دیگر نوری نباشد. آن وقت است که تازه احساس می‌کنم خسته شده‌ام و آسیب دیده‌ام»


نویسنده‌ی کتاب زندگی‌نامه‌ی کالو؛ هایدن هررا، این نامه‌های منتشرنشده را با عبارت «حس تحریک شدن با نفس اماره‌ی لگام گسیخته» توصیف کرده است.


«این فرض غلط همواره رواج داشته که فریدا عمیقاً به دیگو ریورا وابسته بوده است، اما اکنون این نامه‌ها نشان می‌دهد که او حاضر بوده برای زندگی کردن با بارتلی، او را برای همیشه ترک کند» هررا این جملات را در یادداشتی اختصاصاً برای حراجی دویل نگاشته است. «کالو در این نامه‌ها به بارتلی گفته که او را صاحب عشقی می‌داند که هرگز کسی دیگر بدو عرضه‌اش نداشته است. به نظر می‌رسد عشق او نسبت به بارتلی سرشار از شور و شهوت و حس مادرانگی بوده است» گفتنی است که این حراجی پیش‌تراز این نشان داده که علاقه‌ی خاصی به زندگانی این نقاش مکزیکی و روابط متعدد عاشقانه‌اش دارد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما