اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

خویشاوندی تریسی امین و اگون شیله

 

نمایشگاهی گسترده که بیش از 80 اثر از تریسی امین را شامل می‌شود، و در موزه‌ی لئوپولد وین برپاست، اتصالاتی برقرار می‌کند مابین هنرمند منسوب به گروه «نسل YBA»؛ تریسی امین ملقب به مزاحم با کار اگون شیله.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از تلگراف، نمایشگاه مذکور پهنه‌ی وسیعی از آثار امین را در قالب رسانه‌های مختلف بررسی می‌کند، از جمله نقاشی‌ها، گواش‌ها، ویدئو‌ها، اینستالیشین‌های نئونی، مجسمه‌های برنزی و عکس‌ها و نیز قطعات چوبی، فلزی و کاشی.


امین در این نمایشگاه رشته‌ای از نقاشی‌ها و طراحی‌هایی، که توسط هنرمند اکسپرسیونیست اتریشی، شیله (1890-1918) کشیده شده است را برگزیده تا در کنار آثار خود به نمایش گذارد. و البته از این طریق به بازدیدکنندگان فرصت دهد تا توازی‌های مابین دو هنرمند را بررسی کنند.
کار امین و شیله شباهت‌هایی به یکدیگر دارد: هردو به صورتی گسترده بر مسائل شخصی و جنبه‌های خودبیان‌گر و انتقادی می‌پردازند، مخصوصاً زمانی که با بدن و سکسوالیته‌ی خودشان روبرو می‌شوند. هردو هنرمند سرکش تلقی می‌شوند، بدان سبب که تصویری از موضوعات مناقشه‌برانگیز و ممنوعه به دست می‌دهند. در واقع آثار شیله مجالی است برای آنکه شیله‌ی اکسپرسیونیست «از اتریش رها شود... تا بتواند به شیوه‌ای معاصر دوباره در آنجا نظاره گردد.»


امین، در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی اشپیگل آلمان گفت: «من آثار شیله را به شیوه‌ای بدیع نمایش می‌دهم، تا بتوانیم آنها را از منظری تازه بنگریم»


نمایشگاه تریسی امین/اگون شیله با عنوان «آنجا که می‌خواهم بروم» در موزه‌ی لئوپولد وین از 24 اوریل تا 14 سپتامبر برپاست.

 

شرح تصویر: امین در کنار یکی از آثار جدیدش؛ «ثمره‌ی حیات»

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما