اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«یازش»، نمایشگاه نقاشی‌های حامد صحیحی در گالری طراحان آزاد

 

حامد صحیحی در روز 24 شهریور 1359 در شهر کرمانشاه متولد شد. روزی که آغاز جنگ 8 ساله ایران و عراق بود. بمباران شهر در همان روز خانواده و حامد را غافلگیر کرد و این حیرت از جهان و کار جهان همچنان با او ماند. کودکیش با جنگ سپری شد. در دیبرستان ریاضی خواند؛ سپس از دانشکده هنر هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد و چند سال بعد دانشگاه هنر را بی آنکه از پایان نامه فوق لیسانس‌اش دفاع کند، ترک کرد. شاید در این میان پدر وی که بطور خود آموخته نقاشی می‌کرد و بعدها هانیبال الخاص بیش از دانشگاه‌ها به او آموخته باشند. والبته کار مداومی که برای نقاش جوان، فی‌النفسه دلمشغولی اصلی و کشف دنیا‌های تازه‌ تر بود.

در دورۀ حاضر بی‌گمان صحیحی یکی از معدود نقاشان جوانی است که بطور تمام وقت به کار و تجربه می‌پردازد. از این رو است که در 35 سالگی 20 نمایشگاه انفرادی در کارنامه خود دارد. در این جستجوی بی‌پایان صحیحی در استفاده از رسانه‌های مختلف مزری نمی‌شناسد. طراحی روی کاغذ، قلم‌مو بر بوم و یا ساختن احجامی از مواد گوناگون، بکار گرفتن زمان در ساخته‌های ویدئویی، همگی می‌توانند به کار او آیند بی‌آنکه لحظه ای از فردیت هنرمند فاصله بگیرند.


رویاها و کابوسها بدنۀ اصلی آثار صحیحی را شکل می‌دهند. هرآنچه او را می‌ترساند، هرآنچه ناشناخته باقی مانده و به‌ ندرت رویاهایی شیرین، امیدها و حسرت‌ها.


برای این هنرمند جوان مرز دنیای واقعی پیرامون با رویاهایش گاه بسیار ناچیز است و به نظر می‌رسد قصد دارد این آمیختگی را با مخاطبش در میان بگذارد.


مجموعه جدید (یازش) نیز یکی از یافته های اخیر اوست. کشف کشش و جذب عناصر حیات و تداوم این «شدن» جاویدان به سبب فعل یازش. برای آشنایی بیشتر با زندگی و آثار حامد صحیحی به اینجا مراجعه کنید. نمایشگاه «یازش» از 25 اردیبهشت تا 5 خرداد 1394 در گالری طراحان آزاد برپا خواهد بود.

عکس از سایت بازار هنر

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما